پیش‌بینی زمان مرگ بیماران قلبی با یک مدل 3بعدی

2:15 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۹۹۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
دانشمندان انگلیسی موفق به طراحی یک سیستم هوش مصنوعی شده است که می‌تواند نتایج آزمایشات پزشکی بیماران مبتلا به اختلالات قلبی را تحلیل کرده و طول عمر آن‌ها را به دقت پیش‌بینی کند.
پیش‌بینی زمان مرگ بیماران قلبی با یک مدل 3بعدی
به گزارش گروه فضای مجازی ، ایسنا به نقل از گیزمگ نوشت: محققان موسسه خدمات پزشکی لندن، تحقیقات خود را بر مبتلایان به فشار خون ریوی متمرکز کردند که باعث مرگ حدود یک سوم بیماران در پنج سال پس از تشخیص آن می‌شود.

این نرم‌افزار به پردازش آزمایش‌های خون، اسکن‌های ام‌.آر.آی قلب و سوابق پزشکی عمومی 256 بیمار پرداخت که به تازگی دارای فشار خون ریوی تشخیص داده شده بودند. سپس با استفاده از حدود 30 هزار نقطه داده، مدل‌های سه‌بعدی از ساختار بطن راست بیمار ساخته شد که به نرم‌افزار اجازه می‌داد وجود هرگونه ناهنجاری را به دقت شناسایی کند.

استفاده از این تصویر سه‌بعدی از سیستم قلب بیمار می‌تواند شکل انقباض این اندام را در هر ضربان بازسازی کند.

استفاده از داده‌ها و نرم‌افزار جدید می‌تواند به پیش‌بینی نرخ بقای بیمار در پنج سال آینده کمک کند. این سیستم با دقت 88 درصد توانست بیمارانی را که تا یک سال دیگر زنده می‌ماندند، پیش‌بینی کند.

دقت روش‌های پیش‌بینی قبلی با استفاده از پایگاه داده مشابه حدود 60 درصد بود.

دکتر دکلان اورکان، محقق ارشد این تحقیق مدعی شده که سیستم مذکور برای کمک به پزشکان به منظور هدفمند کردن برنامه‌های درمانی برای بیماران خاص طراحی شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *