32 توافقنامه بین‌المللی توسط "سنای افغانستان" به تأیید رسیده است

18:44 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۸۹۹۴
مجلس سنای افغانستان در آستانه فرا رسیدن تعطیلات زمستانی گزارش کاری یک ساله خود را ارائه و بر این اساس ۴۱ قانون وضع و ۳۲ توافقنامه بین‌المللی نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
32 توافقنامه بین‌المللی توسط به گزارش سرویس بین الملل  مجلس سنای افغانستان در آستانه فرا رسیدن تعطیلات زمستانی اعضای شورای ملی گزارش کاری یک ساله خود را ارائه کرد.
 
بر اساس این گزارش، مجلس سنا در یک سال گذشته کاری 75 نشست عمومی و 873 نشست در کمیسیون‌های خود برگزار کرده است.
 
در این گزارش آمده است: این مجلس در طول یک سال گذشته 641 جلسه پرسش و پاسخ، در تالار عمومی و کمیسیون‌هایش برگزار و نیز به 278 شکایت شهروندان این کشور در زمینه‌های مختلف رسیدگی کرده است.
 
براساس این گزارش، مجلس سنای افغانستان 41عنوان قوانین و 32 عنوان تفاهمنامه بین‌المللی را نیز مورد تأیید قرار داده است.
 
قانون مبارزه با جرایم امنیت داخلی و تروریستی، فرمان تقنینی انتخاباتی، تعدیل قانون کار، قانون تحصیلات عالی نظامی، قانون منع آزار و اذیت زنان و کودکان و قانون حمایت از سالمندان از قوانین مهمی است که در یک سال گذشته کاری توسط  مجلس سنای افغانستان تایید شده اند.
 
جمهور نوشت: تفاهمنامه همکاری‌های سازمان کشورهای اسلامی، تفاهمنامه مبارزه با تروریسم سازمان شانگهای، تفاهمنامه سازمان سارک و تفاهمنامه همکاری‌های ترانزیتی سد چابهار از مهمترین توافقنامه‌های است که توسط مجلس سنای افغانستان تأیید شده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *