بیشتر "مردم افغانستان" پیمان امنیتی با آمریکا را یک اشتباه بزرگ می‌دانند

16:06 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۸۹۹۰
رئیس مرکز مطالعات راهبردی افغانستان، گزارش نظرسنجی این نهاد را روزگذشته در یک کنفرانس خبری منتشر کرد که بر اساس آن بیشتر مردم افغانستان امضای پیمان امنیتی با آمریکا را یک اشتباه بزرگ می‌دانند.
بیشتر به گزارش سرویس بین الملل عبدالباقی امین رئیس مرکز مطالعات راهبردی افغانستان، گزارش نظرسنجی این نهاد را روزگذشته در یک کنفرانس خبری  منتشر کرد که بر اساس آن بیشتر مردم  افغانستان امضا پیمان امنیتی با آمریکا را یک اشتباه بزرگ می‌دانند.
 
وی گفت: این نظر سنجی درسه ماه اخیر سال 1394در ولایت‌های کابل، قندهار، هرات، بلخ، ننگرهار و قندوز انجام شد و براساس آن مردم نسبت به عملکرد دولت وحدت ملی ناراضی هستند.
 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی افغانستان افزود: مردم درمورد سیاست خارجی دولت در قبال یمن نیز معتقدند، حمایت ازعربستان ضد یمن باعث کاهش روابط با کشورهای عربی شده و این سیاست به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است.
 
عبدالباقی امین گفت: این مطالعات نشان می‌دهد مردم تشنه صلح هستند و 68 درصد مردم معتقدند، حضور نیروهای خارجی در افغانستان باعث شده است برخی گروه ها به میز مذاکره صلح نروند.
 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی افغانستان نشان کرد: 66 درصد مردم افغانستان نیز براین باورند که شورای عالی صلح نه تنها تلاش نکرده است مردم به صلح دائمی برسند بلکه بیشتر اعضای این نهاد به فساد مالی و سیاسی دچار هستند و این مشکلات باعث شده است که زمینه صلح در کشور فراهم نشود.
 
عبدالباقی امین گفت: طی 15 سال گذشته نه تنها مسئولین دولتی در فساد مالی دست داشتند بلکه خارجی ها نیز به این مرض دچار بودند.
 
وی از برخی مراکز تحقیقات انتقاد کرد و گفت: بیشتر این مرکزها براساس منافع کشورهای خارجی کار می‌کنند.
 
آوا به نقل از عبدالباقی‌امین نوشت: 71 درصد مردم نیز به اقتصاد پایدار در افغانستان باور ندارند و می‌گویند دولت طی 15 سال گذشته نتوانسته زیربناهای کشور را بسازد و حتی نتوانسته است که برای مردم اشتغال‌زایی کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *