سوریه: فیبر نوری بین تهران، بغداد و دمشق راه اندازی شود

23:11 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۸۸۰
وزیر ارتباطات سوریه راه اندازی فیبر نوری بین تهران، بغداد و دمشق را اقدامی ضروری دانست که باید پس از شکست تروریسم در این کشور اجرا شود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا؛ «علی الظفیر» عصر سه شنبه در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در تهران گفت: راه اندازی این طرح که از چندی پیش مطرح شد، می تواند همکاری سه جانبه را توسعه دهد.

وی اقدام ایران برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه را مهم برشمرد و افزود: باید هرچه زودتر گام های اجرایی این طرح آغاز شود.

 اختصاص باند فرکانس؛ نیاز ایران برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار درباره راه اندازی اپراتور سوم در سوریه گفت: راه اندازی این اپراتور به افزایش همکاری های دوجانبه می انجامد.

«محمود واعظی» به تلاش برای افزایش همکاری در بخش های پست، مخابرات، تحقیق و توسعه اشاره کرد و ادامه داد: باید سطح همکاری در این بخش ها افزایش یابد.

واعظی از سوریه خواست برای راه اندازی اپراتور سوم در این کشور باند فرکانس لازم را واگذار کند و تاکید کرد سوریه باید مشکل واگذاری این باند را برطرف سازد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به استفاده سوریه از کابل های مخابراتی شهید قندی ایران اشاره کرد و گفت: این نمونه کوچکی از همکاری خوب 2 کشور است.

 نخست وزیر سوریه شامگاه دوشنبه به همراه وزیران اقتصاد، صنایع، بازرگانی خارجی، نفت و منابع معدنی، ارتباطات و فناوری و رییس بانک مرکزی به تهران آمد.

امروز (سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری ایران و نخست وزیر سوریه، پنج سند همکاری امضا شد که به موجب آن 2 کشور برای واگذاری معدن فسفر در الشرقیه، پنج هزار هکتار زمین کشاورزی، پروانه راه اندازی اپراتور تلفن همراه، پنج هزار هکتار زمین برای مخازن و پایانه نفتی و گاوداری «زاهد» و زمین های اطراف آن در سوریه همکاری می کنند.

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام: 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *