روسای 5 دانشگاه انتخاب شدند

22:11 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۸۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: محمدحسین امید برای ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمود نصیری برای دانشگاه دریانوردی علوم دریایی چابهار، داوود دومیری گنجی برای دانشگاه تخصصی فناوری آمل، محسن اژدری برای ریاست دانشگاه فسا، و سید حسین داوودی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انتخاب شدند.
به گزارش گروه جامعه ؛ دکتر مخبر دزفولی عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: در جلسه اخیری که در کمیته تعیین روسای دانشگاه ها با حضور وزرای علوم و بهداشت و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها داشتیم روسای برخی از دانشگاه های کشور انتخاب شدند که امیدواریم با شروع کار این روسا، دانشگاه های مربوطه با تلاش بیشتری وظایفشان را انجام دهند.

وی گفت: مدتی بود برخی از روسای دانشگاهها پیشنهاد شده بودند که بعد از بررسی در جلسه اخیر کمیته تعیین روسای دانشگاهها؛ محمدحسین امید برای ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمود نصیری برای ریاست دانشگاه دریانوردی علوم دریایی چابهار، داوود دومیری گنجی برای ریاست دانشگاه تخصصی فناوری آمل، محسن اژدری برای ریاست دانشگاه فسا، و سید حسین داوودی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تایید شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هنوز در مورد دانشگاه فرهنگیان تصمیمی گرفته نشده، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص چگونگی انتخاب رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: در مورد دانشگاه آزاد هم هیأت موسس باید تعیین و هم هیأت امنا باید ترمیم شود، زیرا مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم ریاست هیأت موسس و هم ریاست هیأت امنای این دانشگاه را برعهده داشته است.

وی افزود: با رحلت آیت‌الله هاشمی از اعضای هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد کاسته شده است و طبق اساسنامه این دانشگاه اعضای جدید هیأت موسس با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد.

مخبر دزفولی در ادامه گفت: ترکیب اعضای هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد باید کامل شود که هر دوی این کارها در حال بررسی است و هرگاه به نتیجه کامل برسیم و مسیر شورا را طی کند، اعلام می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با بازنگری برنامه‌های علوم انسانی گفت: جلسات شورای تحول علوم انسانی به صورت منظم برگزار می‌شود و بیش از 50 برنامه بازنگری شده و به وزارت علوم اعلام شده است که وزارت علوم در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی است.

وی افزود: هماهنگی‌های خوبی میان شورای تحول علوم انسانی، وزارت علوم و بخش‌های مختلف ذیربط به وجود آمده است تا برنامه‌ها تصویب و سریع‌تر اجرایی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *