رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم تسریع در اجرای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) قم

21:44 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۸۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در اجرای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) قم با لحاظ اجرای یکپارچه پروژه و حفظ بناهای تاریخی تاکید کرد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، عصر امروز (سه شنبه 28 دی) با پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سقاییان نژاد شهردار و مسئولان شهری و استانی درخصوص مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که در رابطه با پروژه از حرم تا جمکران است، دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به اجرای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) قم گفت: برای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) که قدمت آن به سال ها پیش بازمی گردد، اهداف مختلف فرهنگی و زیارتی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح مذکور باید به حفظ ابنیه تاریخی از قبیل گذر خان و شیخان و سایر بافت های ارزشمند توجه شود. 

دکتر لاریجانی افزود: در طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) که محل رفت و آمد زائران و مسافران از حرم مطهر تا مسجد جمکران می باشد، اماکنی مانند ساخت مدارس علمیه متعدد، مراکز فرهنگی و هتل های 5 ستاره پیش بینی شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: باید در نظر داشت در حال حاضر شهر قم با کمبود هتل مواجه است.

وی افزود: باید با همکاری مجموعه شهرداری قم، وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی تعاملات لازم برای دستیابی به دیدگاه مشترک در اجرای طرح حرم تا جمکران صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) بهتر است به صورت یکپارچه اجرایی شود. همچنین باید توجه داشت در طرح قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث ایستگاه قطار در مسیر جمکران باعث تسهیل دسترسی مردم به امکانات ریلی در این منطقه می شود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: راه آهن فعلی در هسته مرکزی شهر قم قرار دارد و با توجه به بار ترافیکی نمی تواند خواسته های مردم را در استفاده از قطار سریع السیر در حد مطلوب تامین کند.

وی تاکید کرد: باید مطالعات لازم و همه جانبه با هدف کاهش هزینه ها به نحوی انجام شود، که مردم بتوانند با سهولت به شبکه حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس ، سقاییان نژاد شهردار و مسئولان شهری و استانی نظرات و گزارشات خود را درخصوص پروژه حرم تا جمکران بیان کردند و روی این موضوع تاکید داشتند که با هماهنگی و تعامل باید روند اجرایی طرح از حرم تا جمکران پیگیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *