مسجدی که بوی جد پیامبر(ص) را می دهد

17:16 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۸۴۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مستند «هاشم جدالنبی» درباره مسجدی به همین نام به یاد جد پیامبر اکرم(ص) در شهر غزه، سه شنبه 28 دی از شبکه افق پخش می شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مسجد جناب هاشم در شمال غربی شهر غزه از جمله اماکن مقدسی است که به دلیل نسبت ایشان با پیامبر اکرم(ص) داشتند به این اسم نامگذاری شده است؛ در تاریخ است که هاشم بن عبد مناف جد پیامبر اسلام(ص) و والی مکه بود و زمانی که به قصد تجارت به غزه امروزی رفته بود، در همان درگذشت؛ در قرن چهاردهم، ضریح و گنبد برای مرقد جناب هاشم احداث شد و در قرن 19 هم، این مسجد با معماری جدید که ترکیبی از رومی و عثمانی بود بازسازی شد.

غزه به دلیل مقاومت شجاعانه مردم در برابر حملات خونین رژیم اشغالگر قدس، امروزه به کانون مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده، علاوه بر این، غزه دارای آثار باستانی و تاریخی با اهمیتی است.

هرچند رژیم صهیونیستی تلاش می کند تمام نشانه ها و ابنیه اسلامی را در این منطقه از بین ببرد اما همچنان آثار تمدن اسلامی بر تاریک این منطقه می درخشد، مسجد سید هاشم از جمله این آثار است، امروزه این مسجد که مزار جد بزرگوار حضرت محمد(ص) در آن قرار دارد، زیارتگاه دلدادگان خاندان پیامبر عظیم الشأن اسلام است.

مستند «هاشم جدالنبی» در مورد تاریخچه و وضعیت کنونی این مسجد، سه شنبه 28 دی ساعت 18:00 و تکرار آن روز بعد ساعت 12:30 از شبکه افق پخش می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *