رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سریال ادامه دار جذب مربی خارجی برای تیم ملی بسکتبال

5:20 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۷۳۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
فدراسیون بسکتبال ایران همچنان به هدایت تیم ملی بزرگسالان زیر نظر مربی خارجی اعتقاد دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، درحالی که بسکتبال ایران تجربه بدعهدی از مربیان خارجی را داشته اما همچنان معتقد است تیم ملی باید زیر نظر مربی خارج هدایت شود و گویی این سریال همچنان ادامه دارد.

نمونه بد عهدی مربیان خارجی درسال 2004 بود که ولادیمیر بوسنیاک صرب در حالی که تیم ملی در ترکیه بود این مربی بنا به مسائل خانوادگی از هتل خود خارج شد و دیگر برنگشت این بار هم درک بائرمن در اقدامی ناباورنه درحالی که برنامه چهارساله داشت به دلیل دلتنگی برای فرزند کوچکش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون تیم ملی بسکتبال را در شرایطی که مسابقات غرب آسیا نزدیک است تنها گذاشت.

نکته جالب توجه نحوه رفتن این دو مربی است که گویی هر دو مشکل خانوادگی داشتند بنابراین اگر فدراسیون این بار هم بخواهد مربی خارجی جذب کند به نظر می‌آید بهتر است در قرارداد این ماده را هم اضافه کند که حتی مشکل خانوادگی هم نباید موجب فسخ یک‌طرفه قرارداد شود!

قاسم کیانی سخنگوی فدراسیون بسکتبال در خصوص جدایی یکباره بائرمن از تیم ملی به خبرنگار میزان گفت: بائرمن بسیار بدعهد بود و ناجوانمردانه رفت اما برنامه‌ای که برای چهارسال تنظیم کرده بود باید ادامه پیدا کند. ما در این مقطع مسابقات غرب آسیا را درپیش داریم بنابراین فدراسیون برای این زمان کوتاه مدت تصمیم گرفت مهران حاتمی به عنوان سرمربی تیم ملی را هدایت کند چون این مربی تجربه حضور در المپیک و مسابقات جهانی را دارد و از نظر باشگاهی هم کارنامه خوبی دارد منتها برای اینکه این چشم انداز چهارساله که حداقال تا المپیک 2020 برنامه ریزی شده در تلاش است یک مربی طراز اول خارجی حتی بهتر از بائرمن را جذب کند که مستلزم بررسی زیاد است که فدراسیون رزومه بهترین مربی‌های روز دنیا را برسی می‌کند تا یک مربی خوب را به خدمت بگیریم .

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اقدام بائرمن و دیگر مربیان خارجی فکر نمی‌کنید دیگر وقت اعتماد به مربی‌های داخلی خودمان است عنوان کرد: در این باره من نمی‌توانم نظری بدهم بلکه کمیته فنی تصمیم می‌گیرد. ما مربی‌های خیلی خوبی داریم حتی بهترین‌های آسیا هستند اما من خودم به شخصه فکر می‌کنم بهترین مربیان ایرانی هم با مربیان طراز اول دنیا قابل مقایسه نیستند. اگر قرار باشد بسکتبال ما پیشرفت کند بنابراین باید به این سمت بریم که حتی خیلی از کشورهای آسیایی هم همین کار را می‌کنند.

کیانی در پایان درمورد محکم نبودن قرارداد که موجب این اقدام بائر من شد تصریح کرد: زمانی می‌توانیم این حرف را بزنیم که بائرمن مربی بدسابقه ای بوده و قبلا هم این کار را کردخه باشد. ما تمام قوانین را در قرارداد درج کردیم. بائرمن بدعهدی کرد و اعتبار خود و هم پایان خود را در دنیا به خطر انداخت. نه تنها ما بلکه هرکشوری که بخواهد همچین مربی‌ای جذب کند قرارداد را محکم تر می‌کند که این هم به خاطر بی اعتمادی است که بائر من به وجود آورد منتها فدراسیون با تمام قوانین قرارداد را تنظیم کرد که برهمان اساس بائرمن باید جریمه هم پرداخت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *