شرکت‎های جهانی بدون مشارکت آمریکا کشتی‌های نفتی ایران را بیمه می‌کنند

14:00 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۹۶
خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات انگلیس و ژاپن گزارش داد که شرکت های بیمه حمل ونقل جهانی بدون مشارکت شرکت های بیمه‌ای آمریکا به دنبال راه‌حلی برای بیمه کامل صادارات نفت ایران از ماه آینده هستند.
صادرات نفتبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات انگلیس و ژاپن گزارش داد که شرکت های بیمه حمل ونقل جهانی بدون مشارکت شرکت های بیمه‌ای آمریکا به دنبال راه‌حلی برای بیمه کامل صادارات نفت ایران از ماه آینده هستند.

«رویترز» می‌نویسد که بی‌میلی شرکت‌‍‌های بیمه آمریکا برای بیمه کالاهای ایرانی تا حد زیادی شمار بیمه‌گران اتکایی محموله‌های کالا را کاهش داده است، اما با اقدامات اخیر سرکت های بیمه حمل ونقل جهانی- که اساسا بدون مشارکت آمریکا اقدام به بیمه کشتی‌ها می‌کند- شمار محموله‌های قانونی افزایش می‌یابد.

این گزارش همچنین می‌افزاید که این اقدام شرکت های بیمه حمل و نقل به کشور ایران کمک می‌کند که پس از توافق هسته‌ای و رفع محدودیت‌های اعمال‌ شده در پی افزایش صادرات نفت است، اگرچه محدودیت‌های بانکی که هنوز رفع نشده‌اند از افزایش چشمگیر صادارت نفت جلوگیری می‌کند. 

«اندرو باردو» دبیر و مدیر اجرایی در گروه بین‌المللی  P&I در لندن در گفت وگو به «رویترز» اظهار کرد که در برنامه بیمه اتکایی 2017 «گروه بین‌المللی» شرکت های بیمه اتکایی آمریکا هیچ جایگاهی نداشته باشند.

وی اضافه می کند که اقدامات جدید از 20 فوریه سال جاری اجرایی خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *