برنامه ريزی برای قطع سوبسيد بليط مترو اقشار برخوردار/ خطوط بی.آر. تی واگذار می شود

13:46 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۹۴
معاون شهردار تهران گفت: اين پيشنهاد مطرح شده كه همانند قطع يارانه برخی از اقشار، سوبسيد بليط مترو نيز از سوی شهرداری برای افراد برخوردار قطع شود.
برنامه ريزی برای قطع سوبسيد بليط مترو برای اقشار برخورداربه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، ناصر امانی در نشستی خبری  كه ظهر امروز برگزار شد گفت: به دنبال این هستیم كه مكانیزم مورد استفاده دولت در قطع یارانه ها را در قطع سوبسید یارانه بلیط مترو برای برای افراد اعمال كنیم.

وی افزود: این موضوع در حد یك ایده است و از این طریق كسری بودجه شركت بهره برداری مترو برطرف می شود. 

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران از واگذاری خطوط BRT به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده خطوط BRT به بخش خصوصی واگذار شده و مابه التفاوت بهای بلیط از سوی شهرداری پرداخت شود.

امانی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با نمایندگان مجلس در رابطه با حل مشکل کسری بودجه کلانشهرها اظهار کرد: با رایزنی هایی که با نمایندگان مجلس داشته ایم درخواست خود مبنی بر ایجاد نشدن تغییر در دارایی کلانشهرها را ارائه کرده ایم و درخواست ما این است که عوارض دریافتی از مردم پایتخت برای شهر تهران هزینه شود.

وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است عوارض شهرها در خزانه جمع آوری شده و پس از آن تقسیم شود اما با این کار در حق کلانشهرها و شهروندان آنها اجحاف خواهد شد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری امور شوراهای شهرداری تهران در خصوص میزان بودجه شهرداری در سال 96 در حوزه عمران خاطر نشان کرد: با وجود کمبود منابع تلاش کرده ایم در اعتبارات عمرانی شهرداری تهران تغییراتی اعمال نشود و در بودجه سال 96 نیز اعتبارات کافی در حوزه عمران در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: از کل بودجه شهرداری تهران در سال 96 ، 63 درصد مرتبط با اعتبارات حوزه عمرانی است و اعتقاد ما این است که باید در این حوزه اعتبارات کافی تخصیص یابد.

امانی با ارائه آماری از تعداد پروژه های ساخته شده در سال 96 اظهار کرد: پیش بینی شده در سال 96 بیش از 300 پروژه نیمه تمام موجود در شهر تهران به اتمام رسد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه های کلان پایتخت به اتمام رسیده اند گفت: خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که کار ساخت پروژه های کلان کشور به اتمام رسیده و با اعتباراتی که در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است می توانیم پروژه های باقی مانده دیگر را نیز به اتمام برسانیم.

امانی خواستار اختصاص اوراق مشارکت به شهرداری تهران شد و گفت: در سال جاری شهرداری تهران موفق به دریافت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شد و درخواست ما این است که در سال 96 نیز 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری اختصاص داده شود.

وی با اشاره به کسری بودجه سال 96 شهرداری تهران اذعان کرد: بودجه تعیین شده برای شهرداری در سال 96با کسری 4هزار میلیارد تومان مواجه است و امیدوار هستیم در این شرایط بتوانیم برنامه های شهرداری را پیش ببریم.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به اتفاقات رخ داده در سال 92 و تاثیر آن در اقتصاد کشور اظهار کرد: اتفاقاتی که در طی برخی تحریم ها شاهد آن بودیم سبب شد در سال 92 اقتصاد کشور تحت الشعاع تحریم ها قرار گرفته و تمام دستگاه ها و نهادها نیز از این تحریم ها متضرر شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که مبلغ کل بودجه در نظر گرفته شده برای احداث پل طبقاتی صدر چه میزان بود خاطر نشان کرد: برای احداث پل طبقاتی صدر 1297 میلیارد تومان بودجه صرف شد و این رقم با رقم اعلامی از سوی شهردار تهران تفاوت چندان زیادی ندارد.

امانی خواستار اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به شهرداری تهران شد و گفت: به دنبال این هستیم که موافقت های لازم برای اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به شهرداری تهران را کسب کنیم.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری امور شوراهای شهرداری تهران  با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر حتی یک ریال از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری تهران پرداخت نشده است خاطر نشان کرد: برابر اعلام راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال تا پایان آذر ماه 360 میلیارد تومان از محل جرائم راهنمایی و رانندگی خودروها در تهران در خزانه جمع شده است اما حتی یک ریال از این مبلغ به حساب شهرداری واریز نشده است.

وی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده جهت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و همچنین بازنشستگان در بودجه سال 96 تصریح کرد: بنابر اعلام دولت هر سال میزان حقوق کارکنان و بازنشستگان افزایش پیدا می کند و کارمندان شهرداری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش ها شامل حال آنها نیز خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *