فروپاشی ناتو به نفع بسیاری از کشورها و به ضرر آمریکاست/ ترامپ با دید تجارت به سیاست بین الملل نگاه می‌کند

13:35 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کارشناس مسائل بین المللی گفت: اگر ناتو فروبپاشد و شعارهایی که ترامپ سر می دهد اتفاق بیفتد به نفع خیلی از کشورهای جهان است اما واقعیت این است که ترامپ ارزش ناتو برای هژمونی آمریکا را نمی داند.
فروپاشی ناتو به نفع بسیاری از کشورها و به ضرر آمریکاست/ ترامپ با دید تجارت به سیاست بین الملل نگاه می‌کندنوذر شفیعی کارشناس مسائل بین المللی و سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به مصاحبه روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با دو نشریه "تایمز" و "بیلد" از انگلیس و آلمان، با اشاره به حملات تند او به "ناتو" اظهار کرد: هر چه جلوتر می رویم به این نکته بیشتر پی می بریم که ترامپ راجع به سیاست بین الملل کمتر می داند؛ او یک فرد تجاری است و با دید تجارت به سیاست بین الملل نگاه می کند.

وی با بیان اینکه ترامپ نمی داند که اگر متحدان اروپایی آمریکا، از آمریکا جدا شوند این کشور صدمه ای جدی خواهد دید تصریح کرد: اگر ناتو فروبپاشد و شعارهایی که ترامپ سر می دهد اتفاق بیفتد به نفع خیلی از کشورهای جهان است اما واقعیت این است که ترامپ ارزش ناتو برای هژمونی آمریکا را نمی داند.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه اظهارات ترامپ از منظر سیاست بین الملل و سیاست قدرت به سود منافع آمریکا نیست عنوان کرد: پیش بینی می کنم رفتار ترامپ تحت تاثیر کابینه اش و افرادی که با آنها مشورت می  کند و همچنین مراکز مطالعاتی آمریکا، در آینده تعدیل خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه غیرقابل انتظار است که ترامپ در یک مصاحبه مطبوعاتی با تیم مشورتی اش، مشورتهای لازم را انجام ندهد گفت: ما نباید فراموش کنیم که در آمریکا ساختارها تعیین کننده رفتار کارگزاران از جمله رئیس جمهور هستند.

سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به تاثیرپذریری رئیس جمهور منتخب آمریکا از رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: پوتین آنقدر در دل ترامپ نیست که بگوییم تمام جهت گیری های ترامپ از جمله حملات او به ناتو، تحت تاثیر پوتین است.

ترامپ

گفتنی است ترامپ روز گذشته در جریان مصاحبه خود از دولت های اروپایی خواست از الگوی برگزیت پیروی کنند و از ناتو خارج شوند.



برچسب ها: ناتو نوذر شفیعی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *