مامور وظیفه شناس جان هشت کوهنورد را نجات داد

13:02 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۶۴
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: روز گذشته هشت کوهنوردی که به علت بارش برف در ارتفاعات "گرين" گرفتار شده بودند، با تلاش و اقدام به موقع اپراتور مرکز فوريتهای پليسي 110 نجات يافتند.
مامور وظیفه شناس جان هشت کوهنورد را نجات دادسرهنگ منصور ملکی، گفت: روز گذشته هشت کوهنوردی که به صورت گروهی به ارتفاعات "گرین" صعود کرده بودند، به علت بارش سنگین برف در مسیر یازگشت بازماندند و سقوط یکی از کوهنوردان و مصدومیت شدید وی از ناحیه کمر و همچنین برودت هوا و سرمای منطقه که احتمال یخ زدگی را چند برابر می کرد وضعیت آنان را بحرانی تر کرده بود.

وی با بیان اینکه این کوهنوردان به علت عدم وجود آنتن موبایل، قادر به برقراری تماس با کسی برای یاری رساندن نشدند و لذا یکی از این کوهنوردان پس از تلاش های پی در پی بالاخره موفق به تماس با تلفن 110 شهرستان نهاوند شد و اپراتور این مرکز را از وضعیت مطلع و اعلام کرد؛ شما تنها کسی هستید که از این وضعیت مطلع هستید.

وی افزود: مامور وظیفه شناس با دریافت این تماس و با درک موقعیت بحرانی کوهنوردان پس از انجام هماهنگی های لازم با پاسگاه محل و همچنین هماهنگی با هلال احمر شهرستان، وضعیت امداد رسانی به این کوهنوردان را به صورت مستمر مورد رصد قرار داد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:در پی پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که مسیر حرکت ماموران پاسگاه و اکیپ هلال احمر به محل به علت بارش برف با مشکل مواجه شده و لذا مامور وظیفه شناس مستقر در مرکز فوریتهای پلیسی 110 نهاوند، با جدیت و پیگیری و تماس های مکرر موفق به انجام هماهنگی های لازم جهت اعزام یک فروند بالگرد امداد رسانی از مرکز استان همدان شد.

وی خاطر نشان کرد: بالگرد امدادی اعزام شده از همدان به محض رویت کوهنوردان آنها را نجات داد و  همچنین کوهنورد مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند با تقدیر از زحمات و جدیت مامور تلاشگر و وظیفه شناس مرکز فوریتهای پلیسی 110 ، اظهار داشت: تلاش در مسیر خدمت رسانی مطلوب به مردم و حفظ و حراست از نظم و امنیت جامعه از اولویت هایی است که همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *