لغو توافق هسته‌ای چه پیامدهایی خواهد داشت؟

5:50 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۲۲
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به تشریح توافق هسته‌ای و اظهار نظر دونالد ترامپ در قبال این توافق و نیز تبعات لغو برجام پرداخته است.
لغو توافق هسته‌ای
به گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به تشریح توافق هسته‌ای و اظهار نظر دونالد ترامپ در قبال این توافق پرداخته است.

بلومبرگ در گزارش خود آورده است که ایران در مقابل تهدیدات و اقدامات کنگره آمریکا در مورد توافق هسته‌ای، موضع سخت‌تری  گرفته است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد که اگر ترامپ توافق هسته‌ای را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد.

بلومبرگ افزود: گزینه‌ ترامپ برای ریاست سازمان سیا، «مایک پامپئو» و نیز گزینه وی برای وزارت دفاع، «جیمز ماتیس»، از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که تنش میان ایران و کاخ سفید در دوران ترامپ خطر بازگشت تهدیدات نظامی را افزایش داده و چالشی برای دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای نیز خواهد بود.

به نوشته بلومبرگ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق هسته ای را به عنوان یک پیروزی دیپلماتیک عنوان کرده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *