رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهلت به قطعه ساز برای بدست آوردن استاندارد یورو 2 و 3 اشتباه است

20:50 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حمید گرمابی نماینده مجلس با اشاره به اینکه 12 سال است که قطعه سازی می کنیم، گفت: به قطعه سازان زمان دادیم تا استاندارد یورو 2 و 3 را پاس کنند و با وجود اینکه این کار را نکردند، باز هم به ایشان مهلت داده شد که این کار اشتباهی بود.
گرمابی
به گزارش گروه سیاسی ، محمد رضا نجفی منش در ابتدا به استفاده از قطعات خارجی در خودرو ها اشاره کرد و گفت: یک بخش از این مسئله به فرهنگ کشورمان بر می گردد زیرا متاسفانه این فرهنگ جا افتاده است که یک جنس خارجی بهتر از یک جنس ایرانی است. حتی اگر یک قطعه ایرانی را در یک جعبه خارجی بگذارند، مردم بهتر آن را می خرند. یک کار ریشه ای که صدا و سیما و بخش های دیگر جامعه باید انجام دهند این است که مردم را به سمت کالای ایرانی سوق دهند.

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور به قاچاق نیز اشاره کرد و افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا گروهی را برای مبارزه با قطعات قاچاق خودروها تشکیل داده اند. قرار است یک نوع ایران کد برای شناسایی کالا به وجود بیاورند تا هم از ورود قطعات تقلبی جلوگیری کند و هم جلوی قاچاق کالا را بگیرد زیرا هر دوی اینها به اقتصاد ملی کشورمان ضربه وارد می کنند.

در ادامه حمید گرمابی نماینده مجلس با اشاره به صنعت قطعه سازی خودرو در کشور تاکید داشت: برای پیشرفت در این حوزه باید چند عامل را جدی بگیریم؛ یکی از عوامل کیفیت است زیرا اعتماد مشتری با وجود کیفیت ایجاد می شود که البته این اعتماد نیازمند زمان است.  

وی با اشاره به اینکه 12 سال است که قطعه سازی می کنیم، بیان داشت: این زمان قطعا زمان کمی برای ایجاد اعتماد بین مردم نیست اما راهکارها اشتباه بوده و سیستم های نظارتی درست نبوده است. زمانی به قطعه سازها دادیم تا استاندارد یورو 2 و یورو 3 را پاس کنند و با وجود اینکه این کار را نکردند، باز هم به ایشان مهلت داده شد که این کار اشتباهی بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به قیمت به عنوان عامل دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: باید در واحدهای تولیدی راندمان کار بالا برود تا بتوانند با کیفیت بالا و قیمت پایین قطعات را تولید کنند. در کنار این دو فاکتور اصلی، تامین مناسب و زمان نیز از اهمیت برخوردار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *