دوپینگ تکنولوژیک در فرانسه آزاد است

2:19 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۵۹۸
مشکل استفاده از موتورهای مخفی در مسابقات دوچرخه سواری همچنان وجود دارد و دولت فرانسه با تصویب قانون مجازات برای این کار موافقت نکرده است.
دوپینگ تکنولوژیک در فرانسه آزاد استبه گزارش گروه فضای مجازی ، آنا به‌ نقل از CyclingTips نوشت: تکنولوژی به همان اندازه که به کمک انسان آمده است تا کارهای سخت را آسان کند، به همان اندازه هم می‌تواند دردسرساز باشد. برخی زمینه‌ها هستند که انجام کار سخت هنوز هم امتیاز محسوب می‌شود و ورزش یکی از آن زمینه‌هاست. استفاده از انواع مختلفی از تکنولوژی‌ها در تمرینات ورزشی موجب ارتقاء سطح کیفی و همچنین جلوگیری از انواعی از آسیب شده است اما همین تکنولوژی‌ها وقتی در مسابقات به کار گرفته شوند، تقلب به شمار می‌آیند.

آژانس مبارزه با دوپینگ فرانسه اخیرا قانونی را به پارلمان این کشور پیشنهاد داد که طی آن استفاده کنندگان از موتورهای مخفی در مسابقات دوچرخه‌سواری به مجازات‌های سنگین محکوم می‌شوند. در این قانون کسی که در دوچرخه خود موتور مخفی کار بگذارد و در مسابقه شرکت کند با جریمه‌ای حداکثر تا 4000 دلار و حبس تا یک سال مواجه خواهد شد.

همچنین کسانی که در طراحی و کار گذاشتن این موتورها نقش داشته باشند، جریمه‌ای معادل 160 هزار دلار و حبس تا هفت سال را تجربه خواهند کرد اما پارلمان با طرح چند اشکال این پیشنهاد را رد کرد و همچنان قانونی برای مقابله با این تقلب در فرانسه وجود ندارد.

موتورهای الکتریکی مخفی موتورهای کوچکی هستند که در سیستم تولید نیرو و حرکت دوچرخه کارگذاشته می‌شوند تا در بخش‌های دشوار مسیر به کمک دوچرخه‌سوار بیایند و به او کمک کنند با انرژی کمتری نتیجه بهتری بگیرد. مسابقات «تور دو فرانس»، معتبرترین مسابقات دوچرخه‌سواری جهان است که از زمان افشای دوپینگ ارمسترانگ، اسطوره این مسابقات، با چالش جدی اعتبار در مبارزه با دوپینگ مواجه است.

از جمله اشکالاتی که درباره قانون پیشنهادی مطرح شده این است که چه مرجعی قرار است به دوپینگ تکنولوژیک رسیدگی کند و میزان اثرگذاری موتورهای استفاده شده در دوچرخه، چطور تعیین می‌شود. همچنین مجازات درنظر گرفته شده برای خاطیان بسیار سنگین برآورد شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *