اعلام آمادگی قزاقستان برای برگزاری مذاکرات سوریه در آستانه

9:42 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۵۴۳
مقام های قزاقستان اعلام کردند که این کشور آماده استقبال از هیئت های سوری و خارجی برای حضور در مذاکرات آستانه هستند.
مذاکرات سوریه به گزارش گروه بین‌الملل ؛مقام های قزاقستان اعلام کردند که تمهیدات لازم برای برگزاری مذاکرات درباره سوریه در شهر آستانه ترتیب داده شده است.

در همین حال گروه موسوم به ارتش آزاد روز دوشنبه اعلام کرد که نمایندگان این گروه در مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه شرکت خواهند کرد.

معارضان سوری اعلام کردند از مذاکرات آتی صلح سوریه که قرار است 4 بهمن امسال در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود، حمایت می‌کنند.

گروه موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» به‌عنوان نماینده معارضان سوری در پی نشستی دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان، شنبه در بیانیه‌ای حمایت خود را از «هیئت نظامی» که به نمایندگی از معارضان در این نشست شرکت می‌کند، اعلام کرد.

کمیته عالی مذاکرات همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات آستانه، «آتش‌بس را تقویت کند» و با تأکید بر اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل به‌ویژه بند مربوط به امدادرسانی و آزادی اسرا و پایان محاصره شهرها آغاز دوره‌ای از «اعتماد» بین طرفین باشد.

در این بیانیه آمده است مذاکرات آستانه، گامی در مسیر مذاکرات سیاسی آتی در ژنو محسوب می‌شود.

قرار است پس از مذاکرات آستانه در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن مذاکرات با میانجیگری استافان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ژنو ادامه یابد.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *