رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سامان سالور: داشتن زندگی سالم هنر است

22:10 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۵۳۰
كارگردان فیلم «تمشك» گفت: بی‌شك داشتن زندگی سالم هنر است و باید یكی از دغدغه‌های همه افراد جامعه توجه به سلامت جسم و روح باشد.
به گزارش گروه فرهنگی ، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سامان سالور با بیان اینكه سینما در همه حوزه های اجتماعی، تاریخی، سیاسی و... می‌تواند اثرگذار باشد، اظهار كرد: سینما رسانه‌ای فراگیر و مدیومی سرگرم‌كننده است و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌تواند بر مخاطب و شكل‌گیری افكار عمومی تاثیر بگذارد.

وی افزود: سینما رسانه مدرن، فراگیر و جهانی است و ابزاری بسیار مناسب برای تاثیرگذاری غیر مستقیم بر مخاطب محسوب می‌شود. در سینما قصه‌های بسیاری بدون آنكه شعاری یا آموزشی به نظر برسند توانسته‌اند مردم را در زمینه های مختلف آگاه كنند.

كارگردان فیلم «آمین خواهیم گفت» به اقبال مردم نسبت به برخی از آثار كه در حوزه سلامت تولید شده اشاره كرد و گفت: به تعدادی فیلم و سریال می‌توانم اشاره كنم كه در زمینه بهداشت و سلامت بوده و به اقبال دست یافته‌اند. البته نقطه مقابل این موضوع هم وجود دارد و برخی از آثاری كه در این زمینه تولید شده‌اند آثاری ضعیف و شعاری بوده‌اند كه نتوانسته‌اند نظر تماشاگران را به خود جلب كنند.

این كارگردان ادامه داد: سریال «ساعت شنی» به كارگردانی آقای بهرام بهرامیان درباره موضوع سلامت بود . این سریال به خاطر تلخ بودن یا شاید به دلیل جسارتی كه در لحن و بیان داستان داشت دچار ممیزی شد و به آنچه مستحقش بود نرسید؛ در حالی كه این نوع سریال‌ها می‌توانند با آگاهی بخشی به مردم تاثیر بسیاری در سلامت روح و جسم افراد جامعه داشته باشند.

او در همین زمینه خاطرنشان كرد: سینمای اجتماعی مستقیم با مسائلی مانند اعتیاد، روان درمانی، توجه به سلامت و داستان‌هایی مرتبط با بیماری‌های مختلف در ارتباط است. سال گذشته یكی از همكاران بسیار جوان من فیلم  «ابد و یك روز» را در این حوزه ساخت كه مورد توجه همه قرار گرفت. این فیلم در قالب داستانی روان و گیرا موضوع اعتیاد را بررسی می‌كرد.

سالور با اشاره به فیلم‌هایی كه به عنوان كارگردان در حوزه سلامت ساخته، گفت: در  «سیزده 59» قصه در رابطه با كاراكتری است كه سال‌ها در خواب مصنوعی بوده است و بعد از نزدیك به بیست سال از این خواب برمی‌خیزد و به تشخیص پزشكان نباید تغییرات اجتماعی به یكباره به اطلاع وی رسانده شود. در فیلم «تمشك» هم موضوع سلامت به نوعی دیگر دستمایه تعریف یك قصه شده بود و این فیلم داستانی حول موضوع رحم اجاره‌ای داشت.

این كارگردان در پایان با اشاره به شعار هشتمین جشنواره فرهنگی وزات بهداشت، (سالم زیستن هنر است) گفت: بی‌شك داشتن زندگی سالم هنر است و باید یكی از دغدغه‌های همه افراد جامعه توجه به سلامت جسم و روح باشد و این دغدغه هنرمندان نیز در آثارشان دیده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *