نخست‌وزیر سوئد 23 بهمن به ایران می‌آید

19:20 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۵۲۷
دسته بندی: سیاست
مقامات سوئدی اعلام کردند که نخست‌وزیر این کشور به دعوت رئیس‌جمهوری ایران قرار است 11 و 12 فوریه (23 و 24 بهمن ماه) به ایران سفر داشته باشد.
نخست‌وزیر سوئد 23 بهمن به ایران می‌آید
به گزارش گروه سیاسی ، دفاتر دولتی سوئد اعلام کرد که «استفان لوون» نخست‌وزیر این کشور در صدد است به دعوت «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در ماه فوریه به ایران سفر کند و در خصوص سوریه و مسائل تجاری با مقامات این کشور بحث و گفت‌وگو کند.

پایگاه «لوکال» در این زمینه گزارش کرد، دفاتر دولتی سوئد اعلام کردند که این دیدار در 11 و 12 فوریه (23 و 24 بهمن ماه) صورت بگیرد و بر روی موضوعات همکاری دو جانبه و تحولات منطقه نیز تمرکز خواهد شد.

لوون در گفت‌وگو با خبرگزاری «تی تی» درباره این سفر تصریح کرد: «دلایل زیادی وجود دارد. یکی از آنها این است که ایران یک قدرت مهم در منطقه است. من با حسن روحانی در نیویورک در حالیکه کنار ما در شورای امنیت سازمان ملل نشسته بود، ملاقات کردم و تمایل دارم که او را در ایران هم ببینم».

وی ادامه داد: «یک مسئله دیگر نیز روشن است، هم‌اکنون تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لغو شده است و حائز اهمیت است که صنعت سوئیس می‌تواند، بار دیگر به این بازار دسترسی داشته باشد».

طبق این گزارش، یک هیأت تجاری متشکل از نمایندگان شمار زیادی از شرکت‌های سوئدی و سازمانهای دولتی این کشور قرار است به ریاست «آن لیندی» وزیر تجارت و امور اتحادیه اروپا به ایران سفر داشته باشند.

این هیأت، بخشی از طرح «تیم سوئد» است که هدف آنها تقویت حضور سوئد در بازارهای رو به رشد است.

دفاتر دولتی سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از نظر تاریخی، ایران یکی از مهم‌ترین بازارهای صادراتی در خاورمیانه بوده است و چندین شرکت سوئدی برای مدت‌ها در این کشور حضور داشتند».

طبق این گزارش، سیاستمداران اپوزیسیون به لوون اعمال فشار آورده‌اند که در سفر خود به ایران، موضوع حقوق بشر در ایران را نیز مطرح کند.


برچسب ها: ایران اروپا سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *