بی‌ثباتی خاورمیانه نتیجه سیاست‎های مداخله‌جویانه آمریکاست

8:43 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۴۷۱
معاون صدراعظم آلمان اظهار کرد که عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه و بحران مهاجران در اروپا سیاست های مداخله‌جویانه آمریکا در کشورهای خاورمیانه است.
زیگماربه گزارش گروه بین‌الملل ، «زیگمار گابریل» در گفت وگو با یک روزنامه آلمانی اظهار کرد که سیاست های مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه موجب بی‌ثباتی این منطقه شده است.

معاون صدر اعظم آلمان در گفت وگو با رونامه آلمانی «بیلد» ضمن بیان اینکه رابطه‌ای بین سیاست های مداخله‌جویانه ناقص آمریکا در منطقه خاورمیانه به خصوص جنگ عراق و بحران مهاجرت در اروپا وجود دارد تصریح کرد دولت آلمان هم‌اکنون کمک های مالی فراوانی برای ساخت پناهگاه‌های پناهندگان در خاورمیانه هزینه می کند، درحالی که همه این آوارگان نتیجه سیاستهای مداخله جویانه آمریکا در این منطقه است.

در همین حال دونالد ترامپ در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود گفته بود که «آنگلا مرکل» مرتکب اشتباه وحشتناکی می شود که بیش از یک میلیون مهاجر و پناهنده غیر قانونی کشورهای خاورمیانه را به آلمان راه می دهد.

«گابریل» در واکنش به این اظهارات «دونالد ترامپ» گفت: به نظرم ما نباید به هم بگوییم که چه چیزی درست است و چه چیزی نادرست، در عوض باید برای برقراری صلح درخاورمیانه تلاش کنیم تا مردم این منطقه بتوانند که به خانه‌های خود بازگردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *