تاکید بر لحاظ شدن پیشنهادهای استانی در طرح توسعه‌ سواحل جنوبی

23:00 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۳۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارایه طرح ویژه سواحل مکران به دبیری پیروز حناچی و با حضور اعضای اصلی شورا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط و همچنین مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش گروه اقتصاد ،نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به دبیری پیروز حناچی با دستور جلسه‌های ارایه طرح ویژه سواحل مکران پیرو جلسات مورخ ۹۳.۱۰.۸ و ۹۴.۹.۹، ارایه گزارش پیرامون طرح کالبدی ملی پیرو جلسه ۹۴.۱۰.۲۱، بررسی سند راهبردی شهرسازی ریل‌پایه و تصویب طرح‌های جامع شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر تشکیل شد. در جلسه فوق، به دلیل اهمیت تصویب سند توسعه مکران در شورای عالی شهرسازی و معماری و سپس تصویب آن در کارگروه تدوین سند توسعه مکران ابعاد مختلف طرح از منظرهای استانی و ملی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات استانی و همچنین اظهارنظرهای کارشناسی با حضور اعضای اصلی ارایه شد. همچنین در این جلسه بر اینکه پیشنهادهای استانی در تصویب سند لحاظ می‌شود، تاکید شد.

نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور اعضای اصلی شورا متشکل از پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی معاون وزیر دفاع، هوشنگ خندان‌دل معاون وزیر کشور، یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شاملو نماینده بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، متصدی معاون محیط‌زیست رئیس سازمان محیط‌زیست، مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، نماینده وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران کل حوزه معاونت معماری و شهرسازی در حوزه طرح‌های توسعه و عمران، طرح‌های کالبدی، دبیرخانه شورای‌عالی معماری و شهرسازی، دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش تشکیل شد.

در دستور جلسه نخست نوزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به طرح ویژه سواحل مکران اختصاص داشت مشاور طرح نکاتی را در مورد طرح ارایه کرد و به گفته مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی مشاور دیگری نیز از دانشگاه شهیدبهشتی در حال مطالعه بر روی این طرح است. همچنین، مدیران استانی همچون علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و جاسم جادری استاندار هرمزگان، ایوب کردانجی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (منطقه ایرانشهر) حضور داشتند و به ارایه نظرات خود در رابطه با توسعه سواحل مکران در مناطق جنوبی کشور پرداختند.

گفتنی است، نتایج حاصل از جلسات همراه با جزئیات آنها طی مصوباتی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به اطلاع عموم خواهد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *