جذب 200 نفر در ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان یزد

20:30 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۳۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در ستاد های مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، 200 نفر در قالب 5 هسته تخصصی عضو و سامان دهی شدند .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، سیدعلی اصغر رفاهی گفت: در ستاد های مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، 200 نفر در قالب 5 هسته تخصصی عضو و سامان دهی شدند .

وی با اعلام این خبر افزود : تشکل مردمی (شبکه اجتماعی) قوه قضائیه با قابلیت نقش‌آفرینی برای آحاد و اقشارِ جامعه، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام می گیرد و جلب مشارکت عامۀ مردم و انسجام بخشیدن به تلاشهای مردمی و نهادهای مدنی کشور، برای اصلاح جامعه را به عنوان هدف دنبال می کند .

رفاهی تصریح کرد : تعمیق امنیت و تضمین سلامت اخلاقی ، اجتماعی در مقیاس جغرافیای انسانی کشور، با مسئول ساختن غیرمستقیم مردم در تأمین و پایداری امنیت نیز از دیگر اهداف این طرح است .

این مقام قضایی به تشکیل 4 هسته تخصصی در استان یزد اشاره کرد و بیان داشت : هسته هنرمندان ، فرهنگیان ، روانشناسان و اصحاب رسانه ، 4 هسته تخصصی است که تاکنون تشکیل شده است .

وی با اذعان به اینکه سهمیه استان یزد در سال جاری تنها 160نفر بوده است ، اظهار داشت : تاکنون 200 نفر داوطلب عضویت در این ستاد ها هستند و 175 نفر نیز از طریق سامانه http://sajam.adliran.ir ثبت نام کرده اند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد ، هسته های مردمی را از نظر نوع و شیوه کارکرد به سه دسته تقسیم کرد و گفت : هسته های عادی ، هسته های تخصصی و هسته های دانش آموزی بر اساس نوع رسالت و کارکرد وظایف خاصی را دنیال خواهند کرد .

وی ابراز داشت : هسته های عادی محلی با توجه به اشراف و نظارت اعضا نسبت به منطقه بومی خود و درک بهتر مصادیق و مشکلات و معضلات آن محل و بهره گیری از نقطه نظرات مسئولین محلی بهترین راهکار از میان برداشتن معضلات موجود را احصاء و برای سالم سازی محیط و رفع معضلات محل ، آن را عملی ساخته و یا جهت اجرا به مسئولیت ذیربط محلی و یا کشوری اطلاع می دهند .

رفاهی ، رسالت هسته های تخصصی را سنگین تر اعلام و بیان کرد: هسته های تخصصی باید با ریشه یابی جرائم ، آسیب ها و معضلات اجتماعی ، بهترین راهکار های مقابله و پیشگیری را یافته و برای اجرا به هسته ها و ستاد های مردمی ارجاع دهند .

وی به تشکیل هسته های دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: این هسته ها نیز باید در توزیع و انتشار برشور ها و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی یار و همراه معاونت اجتماعی باشند و به عنوان دیده بان پیشگیری به شناسایی معضلات دانش آموزی بپردازند .
انتهای پیام/ 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *