مشاوره پیش از ازدواج آری يا نه؟

21:12 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۲۴۱
يك روان شناس و مشاوره خانواده گفت: مشاوره پیش از ازدواج با هدف آشنایی بیشتر زوجین جهت آشنایی روان شناختی آن ها انجام می شود.
مشاوره پیش از ازدواج آري يا نه؟به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری سلامت، مينا پورفرخ، روان شناس و مشاوره خانواده با بيان اين كه مشاوره پیش از ازدواج با هدف آشنایی بیشتر زوجین جهت آشنایی روان شناختی آنها انجام می شود، افزود: با اطلاعاتی که مشاور به عنوان شرح حال دریافت می کند همراه با آزمون های تخصصی ازدواج به بررسی خصوصیات اخلاقی و شخصیتی، خواست ها و انتظارات، باورها و عقاید، تفکر و رفتار مراجعان می پردازد.

وي ادامه داد: اطلاعات دوران کودکی و وقایع آن نیز مهم هستند و به عنوان طرحواره های سازنده باور و عقیده، لحظه اکنون را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

اين روان شناس و مشاوره خانواده در پايان اظهار داشت: با ابراز تجربیات گذشته و اکنون، به مراجع کمک می کنیم تا در فضای حمایت کننده وهمراه با چارچوب مشخص، اگر تفاوتهایی هم وجود دارد آشنا شود و مواردی که لازم به تغییر است با یادگیری مهارت های حل مسئله و مدیریت هیجان و برقراری ارتباط موثر بتواند در برابر چالش ها با شیوه های مقابله ای سالم، تعادل زندگی را حفظ كند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *