مشهورترین سیرک آمریکا تعطیل می‌شود

12:03 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۲۰۴
سیرک سرشناس بارنوم و بیلی که حدود ۱۵۰ سال در نقاط مختلف آمریکا برپا می‌شد اعلام کرده به زودی فروش بلیط خود را برای همیشه متوقف خواهد کرد.
مشهورترین سیرک آمریکا تعطیل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مدیران این سیرک که شعارش "بهترین نمایش روی زمین" بود گفته‌اند کاهش استقبال مردم و هزینه های بالای برگزاری نمایش‌ها از علل اصلی تعطیلی این سیرک بوده است.

این خبر با استقبال فعالان حقوق حیوانات روبرو شده که سالها تلاش می کردند مانع از اسارت و سوء استفاده از حیوانات در سیرک‌ها شوند.

کنث فلد، مدیر شرکت سرگرمی‌های فِلد خبر تعطیلی این سیرک را طی بیانیه‌ای رسما اعلام کرده و گفته آخرین نمایش در سیرک "رینگلینگ براس، بارنوم و بیلی" ماه مه امسال برگزار خواهد شد.

با وجود این، گروه پیتا که در زمینه حقوق حیوانات فعالیت می‌کند با صدور بیانیه‌ای گفته: "این واقعه پایانی است بر غمگین‌ترین نمایش روی زمین که در آن از حیوانات وحشی بهره کشی می شود. ما از بقیه سیرک های مشابه هم دعوت می‌کنیم که همین مسیر را پیشه کنند چرا که این یکی از نشانه‌های ورود ما به عصر جدید است."

سیرک بارنوم و بیلی بعد از سالها دعوای حقوقی با فعالان حقوق حیوانات، سال گذشته اعلام کرد که نمایش فیل‌ها در این سیرک دیگر برگزار نخواهد شد و فیل های این سیرک به منطقه ای حفاظت شده در ایالت فلوریدا منتقل می‌شوند.

شهرت این سیرک آمریکایی تا حدی بود که در سال ۱۹۵۲ فیلم سینمایی با نام "بهترین نمایش روی زمین" با حضور برخی از هنرمندان و حیوانات همین سیرک ساخته شد. فیملی که برنده دو جایزه اسکار هم شد.

اما تاریکترین نقطه تاریخ سیرک بارنوم و بیلی احتمالا مربوط به آتش گرفتن چادر این سیرک در تابستان سال ۱۹۴۴ است.

در جریان آن واقعه دلخراش ۱۶۷ نفر از تماشاگران سوختند و بیش از ۷۰۰ نفر هم مجروح شدند.

برچسب ها: سیرک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *