وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

11:42 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۱۶۴
در حالی که در تمام دنیا بساط دیکتاتوری و پادشاه محوری در حال برچیده شدن است و ممالک سلطنتی با اعمال محدودیت های کم تر و تن دادن به نظر ملت خود سعی در حفظ سلطنت خود می کنند آل خلیفه هر روز به حجم جنایات خود افزوده و خونریزی ها و خودکامگی های خود را شدیدتر می کند.
به نقل از اتاق خبر 24، آل خلیفه یک خانواده سلطنتی است که از سال ۱۷۶۵ تاکنون بر بحرین حکمرانی می‌کند. سردودمان خانواده آل خلیفه محمد بن خلیفه آل خلیفه می‌باشد، که در فاصله سال‌های ۱۷۶۵ تا ۱۷۷۶ پادشاه بحرین بود. تاکنون ۱۳ نفر از این خانواده به پادشاهی کشور بحرین رسیده‌اند. حمد بن عیسی آل‌خلیفه از سال ۲۰۰۲ تا کنون پادشاه بحرین می‌باشد.

در حالی که در تمام دنیا بساط دیکتاتوری و پادشاه محوری در حال برچیده شدن است و ممالک سلطنتی با اعمال محدودیت های کم تر و تن دادن به نظر ملت خود سعی در حفظ سلطنت خود میکنند آل خلیفه ی ملعون هر روز به حجم جنایات خود افزوده و خونریزی ها و خودکامگی های خود را بیشترو شدیدتر کرده است.

در تمام ایام هفته میتوان از فعالیت های غیرانسانی و خلاف حقوق بشری حکومت آل خلیفه در بحرین اخبار زیادی را در رسانه ها مشاهده کرد.

سابقه بیداری اسلامي در بحرین به 3 دهه پیش باز می‌گردد و در دوره‌های مختلف ظهور و بروز داشته و اکنون در یکی از مهم‌ترین و پرشورترین دوران خود قرار دارد؛ اکنون مردمي که دست به قيام نزده بودند نيز بيدار شده و به موج اعتراضات پيوسته‌اند و در پس اوج سياهي جنايات رژيم آل خليفه، سپيده‌دم پيروزي خود را به نظاره نشسته‌اند.

درست همزمان با بهار عربی که نهضت های ضد استکباری و دیکتاتوری در ممالک عربی کم کم جان بیشتری میگرفتند در بحرین نیز تحرکات مردمی متناسبی آغاز به کار کرد. متاسفانه حضور نیروهای خونریز اماراتی و سعودی در خاک بحرین و همدستی دیکتاتورها با هم خسارات مادی و معنوی زیادی به مردم مظلوم بحرین رساند.

در سال ۲۰۱۱ ، مردم بحرین که عموم آنها را شیعیان تشکیل می دهند برای اعتراض از وضیعیت سیاسی کشورشان دست به تظاهرات زدند . پلیس بحرین با تظاهرکنندگان برخورد شدید کرد. اما تظاهرات مردم شدیدتر شد. در همین زمان ارتش عربستان سعودی با هماهنگی "حمد بن عیسی" وارد بحرین شد و به شدت با کمک پلیس بحرین اعتراضات مردم را سرکوب کردند . ایالات متحده آمریکا در مورد سرکوب اعتراضات بحرین سکوت اختیار کرد. تا ابتدای سال ۲۰۱۲ ، ۷۶ نفر از مردم بحرین به دست نیروهای امنیتی بحرین و عربستان کشته شده‌اند .

سرکوب وحشیانه، زندانی کردن کودکان و نوجوانان، کشتن زنان، خفقان وحشتناک و هر عمل ضد حقوق بشری ای که به ذهن انسان خطور کند در دستور کار آل خلیفه قرار دارد تا به خیال خودش بتواند پایه های متزلزل حکومتش را از فروریختن حفظ کند.

لازم به ذکر است که از سیاست های کشورداری حمد بن عیسی کنترل جمعیت شیعیان است.

جنایات آل خلیفه در بحرین

توهین به مذاهب محترم در خاک بحرین مخصوصا تشیع تبدیل به تفریح ایادی آل خلیفه شده است

این رژیم ظالم همزمان با تحرکات سیاسی مردمش مساجد و اماکن مقدس شیعیان در بحرین را تخریب میکند. گزارش هایی از سوزاندن قرآن نیز توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه در بحرین رسیده است.

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

در بحرین کار از بازداشت های بی دلیل با اتهام های واهی سیاسی گذشته است. درواقع شیعیان به این رفتارهای وحشیانه ی آل خلیفه عادت کرده اند. اتفاق رنج آوری که در بحرین این سال ها افتاده است زندانی کردن کودکان به عنوان گروگان بوده است.

بسیاری از کودکان و نوجوانان زیر 18 سال در بحرین، بدون ارتکاب و اثبات گناه علیه آنان در زندان بسر می‌برند و تنها به دلیل گفته‌های سایر زندانیان بازداشت شده‌اند و با زور و اکراه از آنان اعتراف گرفته می‌شود.

بر اساس موازین و معاهده‌های بین‌المللی که بحرین نیز آنها را پذیرفته است، سن قانونی برای محاکمه و زندان را بالای 18 سال است و با کسانی که زیر 18 سال هستند به شیوه‌های خاص و به دور از قوانین معمول برخورد می‌شود، اما دقیقا خلاف این امر در بحرین اجرا می‌شود، البته اقدامات غیرقانونی نظام تنها به کودکان و نوجوانان منحصر نمی‌شود، بلکه زندانیان عادی نیز از حقوق طبیعی خود نظیر ارتباط با خانواده و همچنین تحقیق از آنان در حضور وکلا محروم هستند و حتی مکان بازداشت آنان نیز نامعلوم است.

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

نیروهای رژيم آل خليفه اقدام به ربودن اعضای بدن شهید "هاشم سعید" کردند که توسط نیروهای امنیتی این رژیم در جزیره ستره به شهادت رسید؛ پزشکان وابسته به سرویس اطلاعات و امنیت آل‌خلیفه پس از کالبد شکافی پیکر شهید هاشم سعید اقدام به سرقت اعضای بدن او کردند و برای اینکه بدن او حالت طبیعی خود را حفظ کند، آن را با پنبه پر کردند.

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

در برخي گزارش‌ها از دستگير شدگان و زندانيان بحريني آمده است، زنان مؤمنه بحرینی را در بازجويی‏‌ها برهنه می‏کنند و آنان را روی تخت می‏بندند و مجبور به اعتراف می‌کنند همچنین موارد فراوانی از شکنجه و تجاوز در زندان‏‌ها نسبت به زنان وجود دارد که قابل تحمل نیست.

 آخرین جنایت آل خلیفه، اعدام سه جوان آزادی خواه

دیروز، یکشنبه، درست زمانی که لابد نهادهای حقوق بشری در حال ابراز نگرانی برای مجرمان در زندان های ایران بودند که به صورت قانونی و شرعی در حال گذراندن روزهای ندامت خود هستند بودند در بحرین و به دست نوکران آل خلیفه ای آمریکا این سه جوان بحرینی با کیفیت عجیب و غافلگیر کننده به رگبار بسته شدند تا به اصطلاح اعدام شده باشند.

این سه جوان "سامی مشیمع"، "عباس السمیع" و "علی السنکیس" نام دارند.

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

تصاویر سه شهید جوان بحرینی

به اذعان تحلیلگران بحرینی صدور حکم اعدام سه شهروند بحرینی به اتهام قتل یک نظامی اماراتی که در جریان سرکوب انقلاب مردمی بحرین مشارکت داشت حقیقتا اقدامی تلافی جویانه در برابر فرار تعدادی از زندانیان سیاسی از زندان مرکزی "جَو" بوده است.

در واقع نیروهای امنیتی بحرین تا کنون چندین شهروند را به اتهام مشارکت در عملیات فرار زندانیان از زندان "جَو" و مخفی کردن آنان بازداشت کرده اند در حالی که این اتهامات بی پایه و اساس هستند.

اما این بار درِ آل خلیفه روی پاشنه ی قدیم نخواهد چرخید...

"شیخ عیسی قاسم" که مدت هاست با ظلم و ستم آل خلیفه خانه نشین شده است و علی رغم تهدیدهای بسیار نیروهای امنیتی محل زندگی اش پایگاه مخالفان رژیم شده است این بار هم خاستگاه هدایت شده ی اعتراضات مردمی وشیعی مردم بحرین شد.

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

در همین رابطه علمای بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کردند: ای ملت شریف بحرین برای حفظ جان های جوانان بی گناه محکوم به اعدام در این محاکمه باطل در تمامی مناطق بحرین دعوت به خشم عمومی را لبیک گویید.
 
در ادامه این بیانیه اعلام شده است: خشم شما در راه خدواند و هیبت حضور گسترده شما در دفاع از جانها، امید بخش و تغییر دهنده معادلات و راه نجات جوانان بی گناه است. همه ما اگر در انجام این واجب کوتاهی کنیم، در پیشگاه خدواند متعال مسئول هستیم.
 
تظاهرات مردمی در لبیک به ندای علمای بحرین برای خشم عمومی آغاز گشته و به طور مستمر در حال قوت گرفتن است.

در ادامه تحرکات جنبش های «جوانان انقلاب 14 فوریه»، «شباب الدراز»، «العمل السلامی» و «الوفاء الاسلامی» ضمن محکومیت اعدام سه شهروند بحرینی، خواستار تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه سیاست های آل خلیفه شدند.

همزمان با این اتحاد در سراسر بحرین و تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای 3 روز عزای عمومی اعلام کردند. در این بیانیه، علمای بحرین همچنین خواهان تشدید خشم عمومی در سراسر این کشور شدند.

تصاویر راهپیمایی ها و تحرکات مردم بحرین را در زیر می بینیم:

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

 
وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس


با این حساب هنوز بعد از گذشت ساعت ها از این فاجعه انسانی هیچ کدام از نهاد های بین المللی همیشه نگران موضع گیری خاصی انجام نداده اند و طبق معمول اقدام موثری هم نخواهند کرد. فقط جهت خالی نبودن عریضه مسئول کمیته پیگیری اعدامهای خارج از قانون ملل متحد در پیامی توییتری نسبت به اعدام سه جوان بحرینی واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه خواند.

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

سه جوان به گناه بحرینی، سه انسان آزادی خواه و نماینده همه ایستادگان مقابل ظلم و ستم دولتی و حکومتی مقابل چشم جهانیان به رگبار خودکامگی بسته شدند. مردم بحرین آرام نخواهند نشست.

در واقع میشود آلوده شدن دست آل خلیفه به خون این سه شهید جوان را بزرگترین اشتباه در طول خلافتشان دانست. تمام مظلمه ی سابق به همراه اعمال فشار بدون منطق بر شیخ عیسی قاسم که خیلی وقت پیش آتش ابتدایی نهضت بزرگ مردم بحرین را روشن کرده بود اینبار کار ساز خواهد شد.

عکس که در زیر مشاهده میکنید بدن آسیب دیده ی یکی از شهدای جوان دیروز است که دل مردم جهان را به درد آورده است:

وقتی آل خلیفه پایه های خلافت ننگینش را به رگبار می بندد+عکس

این عکس سند رسوایی آل خلیفه و حامیان اصلی او و در صدر آن ها آمریکای جنایت کار است. به هرحال امیدواریم خون این شهدای عزیز پایمال نشود و درخت انقلاب مردم بحرین با خون همین عزیزان آنقدر تنومند شود که تبر آل خلیفه را بشکند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *