بررسی آسیب های تحصیلی در بین دانش آموزان/بازی های رایانه ای یک عادت مخرب برای نوجوانان

8:02 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۱۲۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
یک متخصص روانپزشک گفت:استفاده زیاد از بازی های رایانه ای می تواند آسیب های روانی و اجتماعی بسیاری را در بین کودکان و نوجوانان به خصوص دانش آموز ها ایجاد کند.
بررسی آسیب های تحصیلی در بین دانش آموزان/بازی های رایانه ای یک عادت مخرب برای نوجوانانعلی ناظری روانپزشک در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص آسیب های استفاده از بازی های رایانه ای برای کودکان و نوجوانان به خصوص دانش آموزان اظهار داشت:استفاده افراطی از این نوع بازی ها می تواند به یک عادت مخرب تبدیل شود که وابستگی را به همراه دارد.

وی افزود:از نظر روانشناسی بازی های رایانه ای برای کودکان و نوجوانان به خصوص دانش آموزان آسیب هایی را به دنبال دارد و ممکن است در تربیت آن ها تاثیر خوبی نداشته و باعث پرخاشگری شود.محتوای بسیاری از این بازی ها با جامعه همخوانی ندارد و منجر به بدآموزی هایی می شود. 

این روانپزشک در ادامه گفت: بازی های رایانه ای از بعد اجتماعی آسیب هایی را به همراه دارد به طور مثال افراد را بیشتر منزوی ،رقابت جو(از نوع منفی) و هیجان زده می کند و در شکل گیری و رشد شخصیتی کودک ،انجام فعالیت های گروهی و همچنین در زندگی آینده زناشویی تاثیر گذار است.

وی افزود:یکی دیگر از آسیب های این بازی های رایانه ای درگیر کردن ذهن دانش آموز به بازی هاست به طوری که این موضوع برای آن ها یک تفریح و لذت محسوب می شود و آسیب های تحصیلی را در پی دارد.

ناظری بیان داشت:از دلایلی که بازی های رایانه ای می تواند زندگی کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد دسترسی اسان به موبایل و کامپیوتر های شخصی هوشمند است.

این متخصص روانپزشک ادامه داد:توصیه می کنیم استفاده از این نوع بازی ها اصولی و با برنامه ریزی دقیق همراه با نظارت باشد و در ساعاتی بازی رایانه ای انجام شود که به درس و شخصیت نوجوانان لطمه وارد نکند.

ناظری در پایان اظهار داشت:علاوه بر خود نوجوانان والدین هم باید برای کنترل آسیب ها اقداماتی انجام دهند.لازم است همه پدر  مادر ها بیش از پیش با این  پدیده آشنا شوند.توصیه می شود موبایل هوشمند در قبل از شروع مدرسه در اختیار کودکان قرار نگیرد  و بعد از شروع مدرسه هم با نظارت کامل و برنامه ریزی دقیق این کار انجام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *