فضای عادلانه برای همه کاندیداها در امر انتخابات از سوی مجریان انتخابات فراهم است

9:55 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۰۹۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس ستادانتخابات استان تهران گفت: فضای عادلانه و یکسان برای همه کاندیداها و طرفداران شان در امر انتخابات از سوی مجریان انتخابات فراهم است اما به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه دار کردن قوانین را به بهانه رای آوری نخواهیم داد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراها فرصت خوبی برای تجلی وحدت در کشورمان است
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ٬ شهاب الدین چاووشی رئیس ستادانتخابات استان تهران در نخستین جلسه افتتاحیه ستاد انتخابات استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی اظهارکرد: حضور پرشور و وحدت آفرین مردم در مراسم او جلوه ای از ارتقاء اعتماد عمومی جامعه و گوشه ای از سرمایه اجتماعی نظام است که باید پاس داشته شود.


وی ادامه داد: موضع ما موضع قانون و حمایت از حضور گسترده مردم برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و در طراز جمهوری اسلامی ایران است. به هیچ کس اجازه تخریب و اقدامات فرا قانونی نخواهیم داد. چهارچوب ارتباط ما را در انتخابات پایبندی به موازین شرع و قانون، و حاکمیت اخلاق و امانتداری تشکیل خواهد داد.

چاوشی اظهار کرد: پیامبر بزرگوار ما قبل از مفتخرشدن به مقام الهی نبوت، امین شناخته شد. شاید همین ظرفیت امانتداری و پاکیزگی فکر و عمل او را در مسند پیامبری قرار داد. حق الناس که صراحتاً قرآن کریم و ائمه ما به رعایت آن فرا خوانده اند و رهبری معظم انقلاب، انتخابات را مصداقی بیّن از آن معرفی نموده اند مورد توجه جدی کلیه دست اندرکاران امر انتخابات خواهد بود.

وی افزود: هیچ نهاد و مقامی طبق قانون حق ورود به بحث انتخابات را له یا علیه کاندیداها ندارد.و هرگونه موضع گیری تحریک آمیز و شبهه ایجادکردن خیانتی بزرگ در جهت لطمه به اعتماد عمومی مردم شناخته می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی همواره امانتدار آراء مردم بوده و نباید اجازه دهیم با تشکیک های بی جهت، انتخاباتی که می تواند نماد شکوه و همبستگی یک ملت بزرگ باشد در معرض آسیب قرار گیرد. انتخابات گذشته نمونه ای کامل از همراهی و همدلی مردم و مسئولان برگزاری انتخابات بود و هیات های اجرائی و نظارت در نهایت همدلی بر نتیجه انتخابات مردم صحه گذاشتند.

وی افزود: بگذارید شکوه همبستگی در انتخابات تجلی پیدا کند در هر مراسم و راه پیمائی برای دشمن جای تشکیک باقی می ماند عددها کم و زیاد می شود اما حضور یکایک مردم در پای صندوق ها دشمن را از رجزخوانی های مرسوم ناامید می کند و می فهمند که رای مردم چهارچوب جمهوری اسلامی را صیانت می کند.

چاووشی خاطر نشان کرد: امروز به برکت تبعیت از آموزه های مکتب اهل بیت، کشور ما در امنیت کامل است و برگزاری انتخاباتی با شکوه و در اوج آزادی و امنیت بی تردید به توان و اقتدار ملی میهن ما منجر خواهد شد و این فرصت تاریخی را برای تقویت مبانی جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی باید قدر بدانیم.

وی بیان کرد: به فرمانداران و بخشداران پرتلاش و زحمتکش استان توصیه می کنم در انتخاب هیات های اجرائی و معتمدین از  موجه ترین و امین ترین افراد منطقه خود استفاده نمایند و باورهای مردم را نسبت به سلامت انتخابات بیش از پیش تقویت کنند و اذهان جامعه را برای امر خطیر انتخابات و استفاده از حق قانونی شان در تعیین سرنوشت شان آماده نمایند. نظام ما بدست مردم ایجاد شده  و بدست آنان هم قابل استمرار خواهد بود.

رئیس ستادانتخابات استان تهران اضافه کرد: هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری در امر انتخابات را نداردو فقط هیات های اجرائی و نظارت حسب قانون وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و بقیه دستگاه ها در اجرای قانون باید کمک کار و یاور هیات های مذکور باشند.

وی در خاتمه اظهار کرد: فضای عادلانه و یکسان برای همه کاندیداها و طرفداران شان در امر انتخابات از سوی مجریان انتخابات فراهم است اما به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه دار کردن قوانین را به بهانه رای آوری نخواهیم داد. همه باید به قانون تمکین کنند و روش های اخلاقی را در جامعه دینی پاس بدارند. اتفاقاً سطح آگاهی وشعور مردم بگونه ای بالا رفته که به راحتی می توانند اخلاق مداری را از بی اخلاقی و جوسازی های غیرمنصفانه را تشخیص دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *