برکناری "عبدالحکیم مجاهد" از شورای عالی صلح افغانستان در پی حمایت از طالبان

23:15 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۰۲۴
سخنگوی رئیس اجرایی افغانستان از برکناری عبدالحکیم مجاهد عضو ارشد شورای عالی صلح این کشور در پی حمایت از گروه طالبان خبر داد.
برکناری به گزارش سرویس بین الملل مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در فیسبوک نوشت که بر اساس تصمیم رهبری حکومت وحدت ملی، عبدالحکیم مجاهد به دلیل سخنان توهین آمیز و غیرمسئولانه دیگر نمی‌تواند عضو شورای صلح باشد.
 
سرپرست ولایت بلخ در واکنش به اظهارات عضو شورای عالی صلح افغانستان درباره طالبان و اتهاماتی به برهان ربانی و احمدشاه مسعود خواستار بازداشت وی شد.
 
این اظهارات عبدالحکیم مجاهد را اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز محکوم کرده بود.
 
مجاهد چندی قبل در اعلام نظرسنجی از سوی انستیتو مطالعات راهبردی صلح افغانستان درباره مذاکرات صلح این کشور گفته بود که طالبان فرشته‌های صلح بودند، طالبان یک طبقه مقدس است که یک بار در برابر روس‌ها جهاد کرد و بار دیگر به نابسامانی مجاهدین پایان داد زیرا می‌خواست امنیت بیاورد.
 
وی اعلام کرده بود که نجیب الله رئیس‌جمهور سابق افغانستان جنایتکار و خائن بود که به سزای اعمالش رسید و احمدشاه مسعود و برهان الدین ربانی نیز مسئول نابسامانی‌های این کشور بودند.
 
عضو شورای عالی صلح افغانستان همچنین نظام فعلی این کشور را متهم به پیروی از فرهنگ بیگانه کرده بود.
 
عبدالحکیم مجاهد یکی از اعضای مهم گروه طالبان بود که پیش از این به عنوان مشاور شورای عالی صلح افغانستان در حکومت وحدت ملی فعالیت می‌کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *