تعمیرگاه خودرو در آتش سوخت+تصاویر

0:10 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۹۳۹
آتش سوزی یک تعمیرگاه خودرو در کوی افسریه تهران با تلاش آتش نشانان به سرعت مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
به گزارش گروه جامعه ، پس از اینکه شعله های آتش از داخل مغازه مکانیکی شروع به زبانه کشیدن کرد شاهدان ماجرا طی تماس با سامانه 125 از آتش نشانی تقاضای کمک کردند. 

تعمیرگاه خودرو در آتش سوخت+تصاویر
عوامل ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله پس از دریافت این خبر در ساعت 18:33 شب گذشته زنگ ایستگاه 15 را نواختند و نیروهای آتش نشانی را به کوی افسریه، خیابان 15متری سوم اعزام کرد.

اکبر فرهادی فرمانده آتش نشانان ایستگاه 15 که به اتفاق نیروهایش عملیات مهار این آتش سوزی را برعهده داشت، درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: پس از اینکه درزمانی کوتاه به محل حادثه رسیدیم مشاهده شد قسمت انتهایی یک باب مغازه مکانیکی 40 متر مربعی به دلیل نامعلومی طعمه آتش سوزی شده و کاملاً شعله ور است به طوری که با توجه به وجود اجناس سریع الاشتعال در داخل این تعمیرگاه، هر لحظه شعله های آتش نیز افزایش پیدا می کرد.
تعمیرگاه خودرو در آتش سوخت+تصاویر

وی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله با بستن دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز تعمیرگاه به مقابله با شعله های آتش پرداخته و سرانجام پس از استفاده از سه دستگاه خاموش کننده دستی و یک رشته لوله آبدهی توانستند این آتش سوزی را در همان محل شروع، خاموش کرده و از سرایت آن به قفسه ها و دیگر قسمت های تعمیرگاه ممانعت به عمل آورند. 

فرهادی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی همزمان با خاموش کردن آتش، همه گوشه و کنارهای این تعمیرگاه و نیز چاله سرویس آن را مورد جستجو قرار دادند که خوشبختانه مشخص شد هیچ یک از کارگران و یا مشتریان گرفتار و یا مجروح نشده بود.

تعمیرگاه خودرو در آتش سوخت+تصاویر
این فرمانده آتش نشانی از مالکان و کارگران کارگاه ها، تعمیرگاه ها و حتی فروشگاه هایی که با مواد و مایعات سریع الاشتعال سر و کار دارند خواست که با وجود فصل سرما و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی در داخل محیط، حتماً موارد ایمنی را با دقت رعایت کنند و مراقب این گونه موارد باشند چرا که با یک بی احتیاطی کوچک و نیز سهل انگاری ممکن است آتش سوزی گسترده ای در اماکن شان رخ دهد و علاوه بر خسارات مالی فراوان، آسیب های جانی جبران ناپذیری هم وارد شود.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *