بازگشت 27هزارهکتار از اراضی دولتی در استان کرمان/ کاهش 11 درصدی موجودی پرونده‌های قضایی

2:30 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۹۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یدالله موحد گفت: استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش پرونده های موجودی را داشته است و روند کاهش پرونده های موجودی در استان کرمان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در شورای قضائی استان کرمان  به اقدامات انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان اشاره و خاطرنشان ساخت: در مجموع تاکنون 27 هزار هکتار اراضی دولتی در این استان اعاده شده که سه هزار هکتار آن در حاشیه شهرها بوده است و کرمان در زمینه  مبارزه با زمین خواری ومقابله با حاشیه نشینی در کشور جزو استان های پیشرو است.

وی به حجم بالای کار در سیستم قضائی اشاره کرد و افزود: ماهانه به صورت متوسط 50 هزار پرونده وارد مراجع قضایی استان کرمان می شود و روزانه بالغ بر 27 هزار و 300 نفر  به دادگستری های استان مراجعه می کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  کمبود پرسنل قضایی و غیر بومی بودن قضات را از مشکلات استان کرمان دانست و افزود: کار برای جذب پرسنل و قضات بومی در استان کرمان آغازشده و در این رابطه اولین دوره کارآموزی برگزار شده است.

رئیس شورای قضائی استان تصریح کرد: از مجموع 590 پست مصوب دادگستری استان کرمان، 298 پست معادل 51 درصد،بلا تصدی هستند.
وی ادامه داد:استان کرمان ظرفیت برگزاری دوره های کارآموزی برای شرق کشور را دارد که این موضوع مورد تائید قوه قضائیه نیز قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به عملکرد دادگستری استان اشاره و بیان کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای 31 حوزه قضایی مصوب است که 29 حوزه فعال هستند.
موحد خاطرنشان کرد: از مجموع حوزه های قضایی استان کرمان، 18 واحد به صورت دادگستری و ما بقی به صورت دادگاه عمومی واحد بخش اداره می شوند.

وی ادامه داد: در استان کرمان 323 شورای حل احتلاف روستایی و شهری فعال هستند که یک هزار و 560 نفر در این شوراها همکاری دارند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قریب 1400 نفر پرسنل قضایی و اداری در دادگستری استان کرمان فعال هستند، گفت:  300 نفر از این افراد قاضی هستند.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 600 هزار پرونده وارد سیستم قضایی استان کرمان می شود، ادامه داد: سرانه پرونده برای هر قاضی به طور متوسط 166 پرونده در ماه است.

موحد گفت: استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش پرونده های موجودی را داشته است و روند کاهش پرونده های موجودی در استان کرمان همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد قضائی افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی استان کرمان از ابتدای سال 93 از 90 روز به77 روز کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حوزه فن آوری اطلاعات در حوزه زیرساختی توسعه بسیار خوبی داشته ایم و تقریبا تمامی حوزه های قضایی به تجهیزات مربوطه مجهز شده اند.
وی گفت: دادگستری استان کرمان در بسیاری از شاخص ها از جمله در فن آوری اطلاعات جزء استان های برتر کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: جایگاه دادگستری استان کرمان در حوزه بهره وری با توجه به بالابودن نرخ رسیدگی ها از رتبه 17 کشوری به رتبه های برتر کشوری ارتقا یافته است.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *