سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشروترین نهادها در زمینه تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم است

22:20 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۸۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فاضلیان سازمان قضایی نیروهای مسلح را جزء پیشروترین نهادها در زمینه تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، احمد فاضلیان، در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح البرز افزود: آنچه امروز در سازمان قضایی در قالب پیشگیری پیگیری می‌شود ثمره نزدیک به دو دهه تلاش کارشناسانه است که منجر به نتایج امیدوار کننده‌ای در حوزه تصمیم‌سازی و تغییر در ساختار نیروهای مسلح شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌‌های اجرا شده در کاهش جرایم نیروهای مسلح تاثیر محسوسی داشته، اضافه کرد: بر این اساس، در برنامه پنج ساله سوم قضایی نیز، اصل «پیش‌بینی» مقدم بر «پیشگیری» در دستور کار قرار گرفته که بیانگر نگاه مترقی در این حوزه است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: این نگاه مبتنی بر پیش بینی می‌تواند در آینده بسیار کارگشا باشد چنانچه اگر فضای سایبری با شرایط کنونی 10 یا 20 سال پیش، پیش‌بینی می‌شد اکنون با آمار فزاینده وقوع جرم در آن به چالشی برای دستگاه قضایی و انتظامی تبدیل نمی‌شد.

وی با برشمردن عواملی که منجر به کاهش وقوع جرایم در نیروهای مسلح می‌شود، گفت: جذب و گزینش صحیح با آزمون‌های سخت، آموزش، سازماندهی مناسب، نوع برخورد صحیح فرماندهان با نیروهای زیردست و توجه به معیشت می‌تواند موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان خواستار توجه برنامه ریزان به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *