بازدید معاون نظارت و بازرسی از سازمان قضایی استان گلستان

19:20 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۸۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از سازمان قضایی استان گلستان بازدید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از سازمان قضایی استان گلستان بازدید کرد.

محمود صفری در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان با اشاره به بازرسی صورت گرفته از این مجموعه گفت: از جمله نقاط قوت این سازمان نظم و انضباط خیلی خوب اداری حاکم بر آن است.

وی تعامل مناسب بین کارکنان در حوزه درون سازمانی و بین فرماندهان نظامی و انتظامی و مجموعه سازمان در حوزه برون سازمانی را از دیگر نقاط قوت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان برشمرد.

صفری گفت: همزمان با استقرار تیم بازرسی در سازمان ها از ارباب رجوع هم نظرخواهی می شود که نتیجه این ارزیابی در سازمان گلستان، رضایتمندی بالای مراجعین بوده است.

این مقام قضایی با اشاره به اقدامات خوب و موثر صورت گرفته در حوزه آموزش کارکنان در سازمان قضایی گلستان گفت: از جمله نقاط قوت در حوزه دادگاه، تسلط کارکنان بر سامانه مدیریت پرونده قضایی و در حوزه اداری تسلط بر اتوماسیون اداری بودکه به خوبی به‌کارگیری شده است.

وی تغییر و بهسازی در حوزه‌های مختلف از جمله بایگانی شعب دادسرا و دادگاه و مهمانسرا و صرفه جویی در هزینه ها را گام‌های خوب دیگر سازمان قضایی استان گلستان برای اصلاح امور برشمرد.

صفری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات اختیاری است که خداوند به او داده و اگر این اختیار نبود تکلیف هم معنا نداشت.

وی در ادامه، با اشاره به نیاز انسان به معنویت افزود: معنویت یعنی نگاهی عمیق به جهان پر رمز و راز، یعنی توحید محض، عالم را محضر خدا دیدن، از ظاهر هستی به باطن هستی عبور کردن، خیرخواه همه انسان‌ها بودن، نماز در تاریکی شب و شجاعت در روشنایی روز داشتن و تعظیم در برابر خالق هستی.

صفری افزود: معنویت، عمر کوتاه وگذرای انسان را به ابدیت و رستگاری الهی می رساند و سرمایه از بین رفتنی را به سرمایه ماندنی تبدیل می کند.

این مقام مسئول با توضیح اینکه معنویت آسیب‌هایی هم دارد که موجب کاهش آن می شود، گفت: در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی اگر ضعفی وجود داشته باشد موجب کاهش معنویت می شود.

وی افزود: کسی که آدم تنبل و سهل انگاری است و سستی در کار دارد، اهل قناعت نیست، اهل غفلت است و دوست و همکار خوب انتخاب نکند معنویتش تنزل می یابد.

صفری با بیان اینکه بعضی از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به معنویت آسیب می زنند، اضافه کرد: باید مواظب باشیم و از سرمایه عمرمان درست استفاده کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در ابتدای این جلسه، اقدامات مؤثر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی و ارتقاء آن به لحاظ کیفی و کمی و کسب 2سال رتبه برتر کشوری در این حوزه، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و پرونده های مهم در دادسرا و دادگاه، توجه به اقدامات غیرکیفری و عدالت ترمیمی و سازشی در پرونده‌ها مثل چندین مورد صلح و سازش در پرونده‌های قتل را، از اهم اقدامات انجام شده در این سازمان عنوان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *