رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتبارات عمرانی استان بوشهر 20 درصد افزایش می‌یابد

19:20 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۷۴۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار بوشهر گفت: اعتبارات حوزه عمرانی استان بوشهر از ردیف‌ها و منابع مختلف امسال به 2000 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش دارد.
استاندار بوشهر
به گزارش گروه سیاسی ، مصطفی سالاری در نشست با  اعضای شورای شهر، نخبگان، فعالان  اجتماعی شهر ریز و مسئولان شهرستان جم با بیان اینکه  شهرستان جم به عنوان  شهر ادب‌پرور شناخته می‌شود اظهار داشت: شهرستان جم با داشتن زیرساخت‌های مهم فرهنگی از جایگاه مهمی برخوردار است چراکه بزرگانی از این شهر برخواسته‌اند که مایه افتخار استان بوشهر و کشور هستند.

وی با بیان اینکه نشست‌های مختلف تخصصی با  مسئولان بخش‌ها، شهرستان‌ها و روستاهی استان بوشهر برگزار می‌شود افزود: برای استفاده از نظرات و ایده‌های و پیشنهادات قشرهای مختلف مردم نشست‌هایی با مسئولان و نخبگان بخش‌ها، شهرستان‌ها و روستاها برگزار می‌شود تا از این نظرات در تحقق مطالبات مردم استفاده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تحقق مطالبات  و نیازهای مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: این نشست‌ها در راستای کاربردی کردن تصمیمات و ایده‌های مردم برای توسعه زیرساخت‌های مختلف برگزار می‌شود.

سالاری از افزایش 3 برابری  اعتبارت عمرانی استان بوشهر نسبت به 3 سال گذشته  خبر داد و خاطر نشان کرد: اعتبارات استانی شامل تملک دارایی، ماده 180 و دو درصد نفت امسال نسبت به سه سال قبل سه برابر شده است که نشان از توجه به مطالبات مردم در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اعتبارات متمرکز وزارتخانه‌ها در اجرای پروژه‌های ملی افزایش یافته است افزود: اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی  استان بوشهر افزایش قابل توجهی یافته که عمران شهری و روستاها در پی داشته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همه اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر پرداخت می‌شود گفت: در سه روز گذشته  120 میلیارد تومان  از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای تسریع در پروژه‌های سفر دولت به استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اجرای 10 پروژه بزرگراهی در استان بوشهر گفت: خوش بین هستیم که تا پایان امسال 3 محور بزرگراهی استان تکمیل و افتتاح شود.

سالاری با اشاره به اینکه افزایش منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در اولویت قرار دارد گفت: اکنون روزانه 330 هزار متر مکعب آب آشامیدنی  تامین می‌شود که با اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن این ظرفیت به 440 هزار متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر از ساخت سه سد برای تامین آب در بخش شرب و کشاورزی خبرداد و خاطر نشان کرد: سدهای باغان و دشت پلنگ جز اولویت‌های وزارت نیرو است و برای اجرای سد خاییز هم 30 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است ضمن اینکه با اجرای سد باغان، شهرستان جم هم از این سد منتفع می‌شود.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر از 900 تخت اکنون به 1400 تخت رسیده و این در حالی است که عملیات چندین بیمارستان تخصصی در استان بوشهر آغاز شده است.

سالاری با اشاره به اجرای پروژه آبخیزداری جم با اعتبار 25 میلیارد تومان، گفت: با توجه به برداشت بی رویه از چاه‌های آب، قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها و افزایش سطح زیر کشت بدون توجه به الگوی کشت صدمات جبران ناپذیری به سفره‌های زیر زمینی آب وارد شده که اجرای طرح‌های آب‌خیزداری در شهرستان جم با مشارکت وزارت نفت با 25 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش 9.5 درصدی اعتبارات استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده افزود:اعتبارات حوزه عمرانی استان بوشهر از ردیف‌ها و منابع مختلف امسال به 2000 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه سال قبل 1250 میلیارد تومان از منابع مختلف اعتباری در استان بوشهر هزینه شد گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر از منابع مختلف در سال آینده بیش از اعتبارات امسال و سال قبل است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه  از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان جم استفاده بهینه می‌شود افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش آبیاری تحت فشار از برنامه‌های مهم امسال در حوزه کشاورزی است.

سالاری از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها خبرداد و گفت: از محل صندوق ذخیره ارزی 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی اختصاص یافته که با پرداخت تسهیلات کم بهره به کارآفرینان تحول مهمی در اشتغال استان بوشهر ایجاد می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *