هشدار سخنگوی وزارت خارجه چین به ترامپ/جنگ لفظی مقام‎های واشنگتن و پکن ادامه دارد

11:11 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۷۱۱
دولت چین پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره بازبینی سیاست «چین واحد» از سوی آمریکا و رابطه با تایوان به وی هشدار داد که سیاست «چین واحد» قابل مذاکره نیست و دولت آتی آمریکا نمی تواند با وجود رابطه با تایوان با «پکن» رابطه داشته باشد.
دولت چینبه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت چین روز یکشنبه در بیانیه ای پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ در خصوص بازبینی سیاست «چین واحد» از سوی آمریکا و رابطه با تایوان به وی هشدار داد که سیاست «چین واحد» قابل مذاکره نیست و دولت آتی آمریکا نمی تواند با وجود رابطه با تایوان با «پکن» رابطه داشته باشد.

بنا به گزارش پایگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری خلق چین تنها دولت مشروعی است که کشور چین را نمایندگی می کند.

«لوکانگ» درادامه بیانیه افزود که سیاست «چین واحد» و عدم استقلال تایوان از کشور چین حقیقتی است که جامعه جهانی آن را پذیرفته و هیچ طرفی نمی تواند آن را تغییر دهد.

آمریکا از زمان به  رسمیت شناختن دولت چین در سال 1979 تاکنون تنها روابط غیر رسمی با تایوان داشته، جزیره خودمختاری که چین آن را بخشی از قلمرو خود می داند، اما دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ارتباط تلفنی با رئیس جمهور تایوان عملا این سیاست تاکنونی واشنگتن را نادیده گرفت که موجب خشم مقامات چین شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *