رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه‌ریزی‎ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی واقع‌گرایانه باشد/ عاملان جرم‌هایی چون سرقت و کیف قاپی اغلب تحصیل کرده نیستند

10:28 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۶۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‎ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مقداری واقع‌گرایانه باشد تا بتوانیم برخی جرایم را مهار یا کنترل کنیم.
جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه جلسات مفیدی با موضوع پیشگیری از آسیب‌هایی چون قاچاق، سرقت و خانواده با همکاری معاونت پیشگیری دادگستری تشکیل شده است، اظهار کرد: میزان پیشگیری وضعی و انتظامی از جرم 20 درصد بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از جرایم، کشوری است و اسباب آن کشوری بوده نه منطقه‌ای، اظهار کرد: هنگامی که جرم کیف‌قاپی در استان لرستان افزایش یافته بود که منحنی افزایش سرقت کیف‌قاپی به یک نسبت در یک مقطع زمانی در کشور بالا رفته بود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‎ها باید مقداری واقع‌گرایانه باشد تا بتوانیم برخی جرایم را مهار یا کنترل کنیم.

بدری با اشاره به اینکه مسأله فقر، بیکاری و اشتغال موضوعی کشوری است و تنها مختص یک نقطه خاصی نیست، اظهار کرد: باید به منظور ایجاد اشتغال در استان لرستان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت شود.

رئیس شورای قضایی استان لرستان با تأکید بر اینکه اگر فضای سیاسی این استان ملتهب نیست به دلیل انجام کارهای پیشگیرانه است، اظهار کرد: زمینه ارتکاب جرم در تحصیل‌کرده‌ها کم است و چنانچه جرمی باشد بیشتر مسأله مالی و یا چک و کلاهبرداری است اما در جرایمی نظیر سرقت، مواد مخدر و کیف‌قاپی عاملان جزو افراد تحصیل‌کرده نیستند.

بدری اضافه کرد: در بحث تغییر کاربری‌ها متأسفانه مشاهده می‌شود که افرادی زمین‎های کشاورزی را ارزان خریداری کرده و نسبت به تغییر کاربری آنها اقدام و قطعه‌بندی می‌کنند و به فروش می‎رسانند که نیاز است صدا و سیما با حمایت ناجا و دستگاه قضایی این تغییر کاربری‌ها را به تصویر کشیده و اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *