رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اشتغال 130هزار نفر در بخش معدن/ 5هزار معدن فعال در کشور وجود دارد

11:35 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیئت دولت با بیان گزارشی از اخرین وضعیت بخش معدن اعلام کرد، در حال حاضر 5400 معدن فعال در کشور است و 130 هزار نفر در این بخش شاغل هستند و میزان استخراج معادن نیز در سال 92 به بیش از 420 میلیون تن رسیده است.

: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیئت دولت با بیان گزارشی از اخرین وضعیت بخش معدن اعلام کرد، در حال حاضر 5400 معدن فعال در کشور است و 130 هزار نفر در این بخش شاغل هستند و میزان استخراج معادن نیز در سال 92 به بیش از 420 میلیون تن رسیده است.

به گزارش میزان، محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اهمیت بخش معدن افزود: با برنامه ریزی های ایمیدرو برای اکتشاف 200 هزار کیلومتر مربع از اوایل بهمن ماه گذشته فعالیت های اکتشاف معادن در شرق کشور بویژه استان های خراسان و سیستان و بلوچستان آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 100 هزار کیلومتر و تا پایان سال آینده 200 هزار کیلومتر کار اکتشاف معادن انجام شود که این میزان دو برابر تاریخ اکتشاف معادن در کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گزارشی از آمار تولیدات صنایع معدنی ارائه کرد و گفت: تولید فولاد خام در سال 92 به بیش از 15 میلیون و 700 هزار تن ، مس کاتد 190 هزار تن، شمش آلومینیوم 300 هزار تن، سیمان 70 میلیون تن و کاشی و سرامیک به بیش از 300 هزار تن رسید.

نعمت زاده افزود: همچنین میزان صادرات فولاد در سال 92 به یک میلیون و 500 هزار تن رسید که رقم مطلوبی نیست و باید افزایش یابد.

نعمت زاده با ارائه گزارشی از نقش بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ، از دولت خواست نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد مقاومتی و همچنین برنامه خروج از رکود دولت مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت بخش معدن و صنایع معدنی و مشارکت بخش خصوصی برای فعال شدن در حوزه اکتشاف در استان های خراسان و سیستان و بلوچستان ارائه کرد.

کرباسیان همچنین با اعلام برنامه های آینده ایمیدرو گفت: طرح های معدن و صنایع معدنی که در سال های قبل متوقف شده بود، در یک سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی فعال شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *