"با قدسیان" موسیقی عرفانی را روی صحنه فرهنگسرای نیاوران برد

17:30 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۴۶۲
شب گذشته گروه موسیقی «با قدسیان» به سرپرستی و خوانندگی پیام عزیزی در دومین سانس از نخستین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، گروه موسیقی «با قدسیان» در این اجرا مانند همیشه حال و هوایی عرفانی در موسیقی و اشعار انتخابی خود برای اجرا داشت و با قطعه «با قدسیان عالم» آغاز شد. پیام عزیزی که  سال گذشته با «سامی یوسف» خواننده سرشناس جهان اسلام در آلبوم موسیقی «برکت» Barakah آهنگ‌های «یا رسول الله یا شای مدینه» و «مسلمانان» با شعر «مسلمانان چه حال است این» از سروده‌های «شیخ عبدالرحمان خالص» را  به صورت مشترک اجرا کرده بود، این دو قطعه را هم اجرا کرد. از نکات جالب این اجرا این بود که پس از اجرای هر قطعه با کلام یکی از اعضای گروه به تکنوازی می پرداخت.

«از دست عشق آواره ام» و «مسلمانان نه کافر نه مسلمانم» هم از دیگر قطعاتی بودند که با استقبال خوبی مواجه شدند. موسیقی عرفانی گروه «با قدسیان» مخاطبانی داشت که اغلب هنگام اجرای گروه قطعات را زیر لب زمزمه می کردند و به نظر می آمد مخاطبان ثابت این گروه محسوب می شوند و کارهای آنها را دنبال می کنند. عزیزی و نوازندگان گروه بخوبی از پس این اجرا برآمدند و توانستند رضایت مخاطبانشان را در فضای خاص و سنگین موسیقی عرفانی فراهم کنند.
صابر نظرگاهی نوازنده تار، شهریار نظری نوازنده دف، بهروز قهاری نوازنده دف، مرتضی صنایعی نوازنده نی، فردین لاهور پور نوازنده نی، امین گلستانی نوازنده عود، علیرضا مصدقی نوازنده سازهای کوبه ای، سیاوش عبدی نوازنده دف، حسین قاسم زاده  نوازنده  نی و سنتور و حسن مکانیکی نوازنده نوازنده نی پیام عزیزی را در این اجرا همراهی کردند.
 
عزیزی تاکنون در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و همچنین در اقلیم کردستان عراق به زبان‌های فارسی، کُردی و عربی کنسرت موسیقی برگزار کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *