تیم انتقالی ترامپ با ایران هراسی به دنبال چیست؟

5:50 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۳۸۱
وب‌سایت «کانتر کارنت» در گزارشی به بررسی اقدامات اعضای تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره ایران پرداخت.
دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، وب‌سایت «کانترکارنت» در گزارشی تحت عنوان «ایران هدف اصلی تیم دونالد ترامپ» به بررسی ترکیب پیشنهادی تیم امنیتی دونالد ترامپ پرداخت. 

کانترکارنت می نویسد: عربستان سعودی تنها کشوری است که مقام اول حمایت از عملیات انتحاری را دارد و شاهزادگان سعودی از اصلی‌ترین حامیان مالی القاعده و گروهک های تروریستی درمنطقه خاورمیانه هستند اما تیم امنیت ملی دولت آتی دونالد ترامپ به گونه ای انتخاب شده که تنها افرادی در آن قرار دارند که ایران را به ادعای حمایت از تروریسم بین‌المللی مورد انتقاد قرار می دهند و نه عربستان سعودی .

این گزارش در ادامه می‌افزاید: تیم امنیتی دونالد ترامپ از کسانی مانند «مایکل فلین»، «جیمز ماتیس»،«دان کاوتس»، و «مایک پامپیو» تشکیل شده که هدف اصلی آنها ایران است، برخلاف تیم امنیتی باراک اوباما که هدف اصلی نظامی خود را روسیه تعیین کرده بود.

در این گزارش آمده است که انتخاب «دن کاوتس» به عنوان رئیس اطلاعات ملی آمریکا نشانه آشکاری از این است که دولت ترامپ قصد دارد تمرکز سیاست خارجی دولت آمریکا بر دولت روسیه که آن را نخستین دشمن خود می داند به سمت ایران تغییر دهد و ایران به عنوان نخستین دشمن امنیت آمریکا معرفی شود.

وی ضمن اشاره به این که هر چهار نفر تیم امنیتی دونالد ترامپ عقیده دارند که برای مبارزه با تروریسم دست‌کم در شروع  باید با روسیه همکاری کرد تأکید می کند که دونالد ترامپ سعی دارد که با پوتین وارد معامله شود و روسیه را از انزوای جهانی خارج کند و این کشور را به سمت همکاری با آمریکا سوق دهد.


برچسب ها: دونالد ترامپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *