هیچ‌گونه عملیات تروریستی را تحمل نمی‌کنیم/ تروریست‌ها با سیاست کشور ما بیگانه هستند

18:00 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۳۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مسکانزی گفت: سیاست دولت ما نیست که افراد تروریست را در کشور تحمل کنیم، تروریست‌ها با سیاست کشور ما بیگانه هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، محمدانور مسکانزی در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی سیستان و بلوچستان و هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از چندین قرن گذشته مردم ایران و پاکستان ارتباط خوبی داشته‌اند و هیچ‌گونه مشکلی باهم نداشته‌اند و باهم روابط تجاری خوبی دارند.

رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان افزود: ما در سیستم قضایی خودمان هیچ‌گونه عملیات تروریستی را تحمل نمی‌کنیم و به طور جدی با آنها برخورد می‌کنیم آمادگی همکاری داریم اگر ترویستی در کشور شما عملیاتی انجام داد و به کشور ما آمد ما نیز نهایت همکاری را در این زمینه خواهیم داشت.

وی گفت: در خصوص جرایم امنیتی محاکمه آنها این است اگر فرد ایرانی باشد محاکمه می‌شود، در مرحله بعدی است که وی را به کشورش تحویل می‌دهیم و معاهده استرداد مجرمین بین ایران و پاکستان وجود دارد و می‌توانند طبق این معاهده عمل کنیم.

محمدانور بیان کرد: ممکن است در دو کشور مجرمانی وجود داشته‌اند که مشکلاتی ایجاد کنند ولی دو کشور باهم روابط خوبی دارند.

وی بیان کرد: کنسول ایران در پاکستان بسیار متعهد و فعال است و امور را پیگیری می‌کند که اگر فرد ایرانی در پاکستان دستگیر شود طبق قوانین ما مجازات می‌شود و بعد از طی مراحل محاکمه به ایران استرداد می‌شود و اگر موارد دیگری است کنسول ایران پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست دولت ما نیست که افراد تروریست را در کشور تحمل کنیم، تروریست‌ها با سیاست کشور ما بیگانه هستند.

محمدانور گفت: ما خودمان در کشورمان قربانی تروریست هستیم افراد زیادی در کشور ما کشته می‌شوند، ما هر دو امت مسلمان هستیم، 900 کیلومتر مرز مشترک داریم روابط اقتصادی اجتماعی و فرهنگی خوب داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *