20 درصد جمعیت کشور بیماری اعصاب و روان دارند/ نیاز به 48 هزار تخت بیمارستان روانی

12:10 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۳۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت گفت: کشور نیاز به 48 هزار تحت بیمارستان روانی دارد و امروز هزار تخت مورد بهره برداری قرار گرفت.
20 درصد جمعیت کشور بیماری اعصاب و روان دارند/ نیاز به 48 هزار تخت بیمارستان روانیبه گزارش گروه جامعه ،سید حسن قاضی زاده هاشمی  در مراسم افتتاح هزار تخت ویژه بیماران اعصاب و روان گفت: افتتاح این تعداد تخت بیمارستان روانی معادل 20 سال کار است و امیدواریم روزی بیاید که این میزان تخت در کشور کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 48 هزار تخت بیمارستان روانی در کشور نیاز داریم، افزود : نیاز  است در کنار دولت و دستگاه های مسئول در این زمینه، نیکوکاران و بیمه ها برای کمک به بیماران اعصاب و روان و درمان آنها اقدام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  بیش از 20 درصد مردم کشورمان از بیماری اعصاب و روان رنج می برند ،  از جمله دلایل این بیماری در کشور وجود 2 میلیون و 500 هزار نفر مبتلا به اعتیاد، جان باختن سالانه  18 هزار نفر و مجروح و معلول شدن 200 هزار در حوادث جاده ای و وقوع جنگ و زندگی های مدرن و سبک زندگی برشمرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما در کشورمان دارای ارزش های دینی و فرهنگی والایی هستیم و با پیشگیری و مراقبت و حمایت دولت، خیران، بیمه ها و خانواده ها  می توان برای کاهش و درمان این بیماری در کشور تلاش کرد.

وی گفت : متاسفانه بیشتر مردم و حتی مسئولان با بیماری اعصاب و روان آشنایی ندارند و رسانه ها از جمله صدا و سیما باید در خصوص آگاهی سازی مردم در این زمینه اقدام و تلاش کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از تعداد یک هزار تخت بیمارستان روانی افتتاح شده، 120 تخت متعلق به خوزستان است.

 قاضی زاده هاشمی گفت: علاوه بر یک هزار تختی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفته است دیگر تخت های موجود در کشور نیز نوسازی شده اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *