رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری دوره مهارت تکمیلی ویژه ارزیابان و مدرسان «مدارس طرح تعالی»

12:42 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۳۳۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال بر شمار مدارس مجری طرح تعالی افزوده شد و مدیران مدارس مجری جدید، آموزش خواهند دید و یک دوره تکمیل مهارت برای ارزیابان و مدرسان کشوری نیز ترتیب داده‌ایم.
به گزارش گروه جامعه ، علی زرافشان درباره احتمال تغییر و بازنگری در طرح تعالی مدیریت مدارس که طی دو سال اخیر در مدارس مقطع متوسطه به اجرا در آمده است، اظهار کرد: برنامه‌ای برای بازنگری در طرح تعالی مدیریت مدارس نداریم اما اگر نیاز به بازنگری برنامه در طول مسیر احساس شود اینکار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: امسال بر شمار مدارس مجری طرح تعالی افزوده شد و مدیران مدارس مجری جدید آموزش خواهند دید و یک دوره تکمیل مهارت برای ارزیابان و مدرسان کشوری نیز ترتیب داده‌ایم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 11 درصد مدارس کشور طرح تعالی مدیریت را اجرا می‌کنند، عنوان کرد: قرار بود امسال این آمار به 14 درصد در مدارس متوسطه برسد که تعدادی از مدارس ابتدایی نیز به طرح تعالی اضافه شدند.

زرافشان با بیان اینکه مدرسه داری بر اساس استانداردها و راهبردهای کیفیت بخشی در طرح تعالی مدیریت مدارس دنبال می‌شود، گفت: روال کار به این صورت است که فهرستی از شاخص‌های اداره مدارس در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و مدیران مدارس اقدام به تدوین یک برنامه راهبردی کرده و فعالیت‌های خود را بر اساس شاخص‌های درنظرگرفته شده ساماندهی و امتیازدهی می‌کنند.

وی ادامه داد: شاخص‌های ارزیابی میزان پیشرفت مدارس را نشان می‌دهد. بهبود در این شاخصه‌ها به تدریج موجب ارتقای کیفیت فعالیت‌های مدرسه خواهد شد. در واقع هدف اصلی اجرای طرح تعالی، ارتقای کیفیت مدیریت در مدارس و فعالیت‌های مربوط به آن می‌شود.



برچسب ها: آموزش و پرورش

محمد
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
مدرسمون يكي از مدارس مجري بود.جزو 10مدرسه برتر استان بوديم ولي به علت ارزيابي مرموزانه با وجود تغيير زياد كيفي و آموزشي خط خورد خيلي كار كرديم .تاثيري نذاشت .از طرح تعالي بيزاريم.همين كه خنده بچه ها رو بر لبشان ببينيم خودش تعاليه.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *