شهرداری عملیات عمرانی در حریم کاخ گلستان را متوقف کند

12:07 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۳۳۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران با ارسال نامه‌ای به شهردار منطقه 12 خواستار توقف فوری هرگونه عملیات عمرانی در حریم پایگاه جهانی کاخ گلستان شد.
شهرداری عملیات عمرانی در حریم کاخ گلستان را متوقف کندبه گزارش گروه جامعه ،ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند موجب مخدوش شدن منظر فرهنگی این آثار می‌شود و احتمال خروج آنها از فهرست میراث جهانی را افزایش می‌دهد، کاخ جهانی گلستان، تنها اثر ثبت جهانی شده پایتخت است که این روزها شاهد اجرای عملیات عمرانی در حریم آن هستیم.

رجبعلی خسرو آبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران در این‌باره گفت: تصمیم گیری در خصوص تنها اثر ثبت شده جهانی در استان تهران منوط به اعلام نظر  معاونت میراث فرهنگی کشور و  اداره کل پایگاه های جهانی است و استان تهران بر اساس ضوابط از ادامه فعالیت عمرانی در حریم کاخ  گلستان تا اعلام تصمیم نهایی جلوگیری خواهد کرد.

خسروآبادی افزود: مسئولین شهرداری  منطقه 12  قطعاً بعد از  توقف ساخت و ساز‌های  پروژه سرای دلگشا در منطقه بازار به حساسیت‌هایی که برای حریم کاخ جهانی گلستان در نظر گرفته شده، واقف هستند و شرایط کنونی برای توقف عملیات عمرانی را در منطقه گلوبندک اجرا خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران به صورت مستمر بر توقف فعالیت های عمرانی تا ابلاغ تصمیم جدید نظارت خواهند داشت. 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *