اینترنت خورشیدی گوگل متوقف شد

22:28 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۲۹۳
پروژه ارائه اینترنت به مناطق محروم جهان توسط پهپادهای خورشیدی‌ای که گوگل آنها را به مرحله آزمایش رسانده بود، متوقف شد.
اینترنت خورشیدی گوگل متوقف شد
به گزارش گروه فضای مجازی ، آنا به‌ نقل از بیزنس اینسایدر نوشت: پس از آنکه گوگل تمامی ده‌ها شرکت خود را زیر چتر شرکت «آلفابت» قرار داد، پروژه پهپادهای خورشیدی که در ارتفاع بسیار بالای جو کار می‌کردند و قرار بود اینترنت پرسرعت را به مناطق محروم جهان برسانند، به شرکت X division سپرده شد.

اکنون مشخص شده است که به‌ فاصله اندکی از این واسپاری، پروژه پهپادها در سال 2015 به فراموشی سپرده شده است. دلیل این شرکت برای زمین گذاشتن پروژه‌ای که به مرحله آزمایش رسیده بود، خروج از صرفه اقتصادی و خطرناک بودن آن اعلام شده است. این پروژه که هزینه‌های میلیون دلاری داشت، پس از سقوط یک فروند از پهپادها از جو زمین، آزمایش‌های خود را متوقف کرد اما اعلامیه اخیر گوگل می‌گوید که کلا این پروژه با پروژه بالون‌های اینترنتی جایگزین شده است.

بالون‌های بی‌سرنشین گوگل قرار است از ارتفاع بالای جو اینترنت 5G (نسل پنجم) را به دوردست‌ترین و محروم‌ترین نقاط زمین برسانند و البته این پروژه هزینه‌ای بسیار پایین‌تر دارد. بر اساس این گزارش، بالون وضعیت با ثبات‌تری نسبت به پهپاد دارد و انرژی اندکی برای جابه‌جایی نیاز خواهد داشت. از سوی دیگر در صورتی که یک بالون به هر دلیلی سقوط کند، تجهیزات خطر آفرین آن بسیار کمتر است.


برچسب ها: گوگل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *