آزمایشگاهیان ایران و جهان در برج میلاد گردهم می آیند

10:25 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۲۶۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، در بهار ۹۶ برگزار می شود.
به گزارش گروه جامعه ، محمدرضا بختیاری رئیس دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، اظهار داشت: با شعار همیشگی کیفیت را پایانی نیست، کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران،فرصت مغتنمی است برای تبادل دانش و تجربه در همه زمینه های علوم آزمایشگاهی تشخیصی به منظور بهبود کیفیت. بخصوص جامعه آزمایشگاهی ایران در حال حاضر با چالش های اداری - اقتصادی فراوانی روبروست که اگر تعهد به خدمت نباشد، در شرایط کنونی ادامه مسیر برای بخش خصوصی میسر نیست. 

امید است با حضور تصمیم گیران و مدیران دولتی، که باید قدردان این همه تلاش و ایثار باشند و با تبادل اندیشه و گفتمان راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات و چالش ها حاصل شود تا به سلامت مردم آسیبی وارد نشود.

وی در ارتباط با کنگره ارتقاء کیفیت به عنوان بزرگترین رویداد جامعه آزمایشگاهی اذعان داشت: امیدوارم بسترهای لازم برای دانش افزایی شرکت کنندگان در این کنگره فراهم آید و گام هایی شایسته برای پویندگان دانش و فنون طب آزمایشگاهی برداشته شود.

بختیاری، محور های مورد بحث در این کنگره علمی را آزمایشگاه و بالین- آنمی ها، آزمایشگاه و بالین - اختلالات هورمونی محور هیپوفیز - گناد، آزمایشگاه و بالین - بیومارکرها در نورولوژی، آزمایشگاه و بالین- بیومارکرهای بیماری های قلبی عروقی، آزمایشگاه و بالین - بیومارکرهای سرطان، آزمایشگاه و بالین - چاقی، آزمایشگاه و بالین - دیابت و تازه های آن، آزمایشگاه و بالین - هموگلوبینوپاتی ها، آزمایش های تعیین حساسیت و مهار مقاومت میکروبی، استاندارد سازی و یکسان سازی روش های آزمایشگاهی، اعتبار بخشی آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، پزشکی فرد محور، تازه های تشخیص آزمایشگاهی - ایمونولوژی و سرولوژی، تازه های تشخیص آزمایشگاهی - بیوشیمی، تازه های تشخیص آزمایشگاهی - میکروب شناسی، چالش های اصلی پیش رو در آزمایشگاه ها: نظام ارجاع، شبکه های آزمایشگاهی، مگالب ها، حقوق و اخلاق در آزمایشگاه، غربالگری قبل از تولد - چالش ها و روش های نوین، مدیریت علمی در آزمایشگاه، مدیریت فناوری اطلاعات در آزمایشگاه، مقایسه نظام آزمایشگاهی در ایران با سایر کشورها و نقش آموزش علوم آزمایشگاهی در تامین مسئولین فنی آزمایشگاه بر شمرد.

وی خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره تا ۳۰ دی ماه ۹۵ خواهد بود و علاقمندان جهت ارسال مقالات و اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت کنگره ارتقاء کیفیت به نشانی www.iqctehran.ir مراجعه کنند.

دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با هدف اعتلای علم و ارتقای خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی به مدت ۴ روز  از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ۹۶ در مرکز  همایش های برج میلاد برگزار می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *