گفت وگوی تلفنی مقامات تیم ترامپ و سفیر مسکو در آمریکا فاش شد

23:20 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۲۲۹
نیویورک تایمز گزارش داد که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور منتخب آمریکا یک روز پیش از اقدام باراک اوباما مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه،به منظور ترتیب دادن گفت گویی تلفنی میان پوتین و ترامپ، با سفیر روسیه در آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده است.
ترامپ و پوتین
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از نیویورک تایمز، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ یک روز پیش از اقدام اوباما مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه،به منظور ترتیب دادن یک گفت وگوی تلفنی میان پوتین و ترامپ، با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده است.

یکی از سخنگویان تیم انتقالی دونالد ترامپ ضمن اعلام این خبر گفته است که مکالمه محرمانه فلین و کیسلیاک به هیچ عنوان نقض قوانین نبوده است.

"شان اسپایسر" سخنگوی تیم انتقالی ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که این مکالمه حول محور تدارکات لازم برای انجام مکالمه تلفنی پوتین و ترامپ بعد از مراسم تحلیف متمرکز بوده است.

«دیوید ایگناتیوس» از واشنگتن پست گفته است که این گفت وگوی تلفنی می‌تواند نقض قانون 218 ساله «لوگان» باشد که شهروندان آمریکایی را از مذاکره بدون مجوز با کشورهایی که با آمریکا تنش دارند منع می‌کند.

اسپایسر در واکنش به این سخنان گفته است که این مکالمه تلفنی که یک روز قبل از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه انجام شده هیچ ارتباطی به موضوع تحریم‌ها نداشته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *