فروش سیم‌کارت‌های "افغانستانی" بی‌هویت ممنوع می‌شود

23:27 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۲۰۱
سخنگوی وزارت مخابرات با بیان اینکه از فروش غیر قانونی سیمکارت جلوگیری می‌شود، گفت: هزینه اینترنت از 400 هزار دلار به 100 هزار دلار کاهش یافته است.
فروش سیم‌کارت‌های به گزارش سرویس بین الملل یاسین صمیم سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان از کاهش هزینه اینترنت خبر داد و افزود: هزینه اینترنت از 400 هزار دلار به 100 هزار دلار کاهش یافته است.
 
صمیم از تکمیل طرز‌العمل ثبت و نظارت از ثبت سیمکارت از سوی «اداره تنظیم خدمات مخابراتی» خبر داد و تصریح کرد: در سال آینده از فروش سیمکارت‌های غیر قانونی جلوگیری خواهد شد.
 
وی افزود: در سال‌های گذشته نیز برای جلوگیری از فروش غیرقانونی سیمکارت، طرز‌العمل ثبت و انگشت‌نگاری به «شورای عالی اقتصادی» فرستاده شد، اما مورد پذیرش این شورا قرار نگرفت.
 
سخنگوی وزارت مخابرات گفت: شرکت‌های مخابراتی نیز باید در اداره تنظیم خدمات مخابراتی ثبت شوند، تا روند نظارت از ثبت سیمکارت شفافیت داشته باشد.
 
یاسین صمیم از کاهش هزینه اینترنت در افغانستان خبر داد و افزود: هزینه اینترنت اکنون قابل قبول افغانستانی‌ها است، در حالیکه 15 سال پیش یک مگابایت اینترنت یک هزار و 500 دلار هزینه داشت، اما اکنون یک مگابایت اینترنت 48 دلار هزینه دارد.
 
صمیم با بیان اینکه شهروندان شهر‌های بزرگ کشور از کیفیت پایین خدمات اینترنتی اظهار نارضایتی کرده‌اند، تصریح کرد: برای بهبود کیفیت خدمات اینترنتی، وزارت مخابرات قراردادی را با کشور «قرقیزستان» امضا کرده که مطابق آن هزینه اینترنت از 400 هزار دلار به 100 هزار دلار کاهش یافته است.
 
وی اظهار داشت: 2 قرارداد خرید اینترنت در «اداره تدارکات ملی» در حال اجرایی شدن بوده که بر اساس آن 10 گیگابایت اینترنت از «ایران» و 10 گیگابایت از «قزاقستان» خریداری می‌شود.
 
سخنگوی وزارت مخابرات با تأکید بر اینکه سیاست دسترسی‌باز عملی شود، گفت: اجرای این سیاست سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران خصوصی روی زیربنای اساسی خدمات مخابراتی سرمایه‌گذاری کنند.
 
یاسین صمیم با بیان اینکه در سال 1396 سیاست دسترسی‌باز اجرایی می‌شود، افزود: وزارت مخابرات در تلاش است تا برنامه اتصالات منطقه‌ای را با کشور‌های منطقه ادامه دهد تا به توافقات بیشتر و بهتر دست یابد.
 
صمیم با تأکید بر اینکه زیر بنای خدمات مخابراتی باید توسعه یابد، تصریح کرد: وزارت مخابرات اکنون برای خرید اینترنت و شناسایی مسیر‌های جدید با کشور‌های همسایه در حال گفت‌وگو است.
 
وی از اجرای مرحله نخست «دیجیتال کاسا» در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: این مرحله پیرامون مطالعات اساسی در حوزه زیر بنای مخابرات و خدمات مخابراتی اجرایی می‌شود که مرحله بعدی آن در سال 2018 پیرامون توسعه زیر بنای مخابراتی، اجرای برنامه دولت‌داری الکترونیکی و گسترش خدمات مخابراتی اجرا خواهد شد.
 
سخنگوی وزارت مخابرات خطاب به مردم افغانستان گفت: پیام‌ها و نارضایتی‌های مردم از خدمات اینترنتی و مخابراتی همیشه به این وزارت رسیده و ما تلاش خواهیم کرد تا به آن رسیدگی کنیم، زیرا این روند در اولویت کاری ما قرار دارد.
 
یاسین صمیم افزود: بخش مخابرات افغانستان با توجه به تمام مشکلات، در حوزه مکالمات صوتی، اینترنت و خدمات دولتداری در حال رشد بوده و چشم‌انداز آینده این بخش روشن است.
 
صمیم در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه رهبران دولت وحدت ملی در بخش مخابرات سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: حمایت رهبران دولت از بخش مخابرات سبب خواهد شد تا مداخلات سیاسی در این روند از بین برده شده و به بخش توانمند تبدیل شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *