آغاز فعالیت مشترک شورای حراست و ثبات و شورای احزاب جهادی "افغانستان"

15:18 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۱۸۹
شورای حراست و ثبات و شورای احزاب جهادی و ملی افغانستان که جزئی از اپوزیسیون دولت محسوب می‌شوند در نشستی توافق کردند که درباره مسائل مختلف این کشور تصمیم مشترک بگیرند.
آغاز فعالیت مشترک شورای حراست و ثبات و شورای احزاب جهادی به گزارش سرویس بین الملل  سران شورای حراست و ثبات و شورای احزاب جهادی و ملی افغانستان با برگزاری نشست مشترکی برای کار مشترک بر موضوعات مشترک این کشور توافق کردند.
 
عمر داوود زی یکی از اعضای رهبری شورای حراست و ثبات افغانستان، اظهار داشت: در جلسه برگزار شده، رهبری دو شورا تصمیم گرفتند که بر روی مسائل مهم و مشترک ملی این کشور کار کنند.
 
شورای احزاب جهادی و ملی که در رأس آن «صبغت الله مجددی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان قرار دارد، در پنجم شهریور ماه سال گذشته اعلام موجودیت کرد.
 
برخی از اعضای شورای رهبری این گروه، شامل صبغت‌الله مجددی، محمدکریم خلیلی، احمدضیا مسعود، سیدحسین انوری، پیر سیداحمد گیلانی، قاضی محمدامین وقاد و قطب‌الدین هلال می‌باشند.
 
شورای حراست و ثبات نیز توسط «عبدالرب رسول سیاف» رهبری آن را برعهده دارد که بیشتر اعضای رهبری آن اعضای کابینه‌ «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان هستند.
 
این شورا برگزاری لویه جرگه به منظور اجرای توافقنامه حکومت وحدت ملی و نیز اصلاح نظام سیاسی، اقتصادی و امنیتی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرده است.
 
شورای حراست و ثبات افغانستان در یک سال گذشته با برگزاری برنامه‌ها و کنفرانس‌های خبری انتقادهای شدید را از حکومت وحدت ملی نموده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *