بازسازی چهره مردی که ۹۵۰۰ سال قبل زندگی می‌کرد+عکس

15:41 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۰۹۳
دانشمندان چهره مردی که ۹۵۰۰ سال قبل زندگی می‌کرد را بازسازی کردند.
به نقل از فارس، جمجمه جِریکو (Jericho) که قدمت 9500 ساله دارد برای سال‌های طولانی یکی از مهم‌ترین اشیای موجود در موزه ملی انگلیس بود و البته قدیمی‌ترین پرتره‌ای که از این جمجمه کشیده شده بود نیز همواره در کنار آن خودنمایی می‌کرد.

این جمجمه یکی از هفت کشف بزرگ باستان‌شناسان انگلیسی بود که حدود 60 سال قبل در منطقه‌ای موسوم به جِریکو در کرانه باختری یافت شد.

هم‌اکنون پس از گذشت 6 دهه از این کشف بزرگ، بازدیدکنندگان موزه ملی انگلیس می‌توانند با چهره واقعی این جمجمه رودررو شوند. دانشمندان در آخرین اقدام خود با ترکیب پیشرفته‌ترین فناوری‌ و علوم پزشک موفق شدند چهره مردی که این جمجمه در سر او قرار داشت را بازسازی کنند.

ترکیب‌هایی که برای صورت این مرد در نظر گرفته شده کاملا مدرن است. دکتر «الکساندار فلچِر» مدیر این موزه که برای سال‌های طولانی روی جمجمه مذکور مطالعه کرده بود توضیح داد: «شکل ظاهری او بسیار مدرن است. ولی می‌توان گفت او شبیه انسان‌های مدرنی بوده است که در شهر جِریکو زندگی می‌کرده است».


پیش از این تصور می‌شد این جمجمه متعلق به شخصی باشد که صورت پرمو داشته است. ولی با اسکن‌های علمی و بررسی‌های دقیق متوجه شدیم او به گروه انسان‌های مدرن تعل داشته است و از این نظر می‌توان این مرد را شبیه به انسان‌های امروزی دانست.

دانشمندان برای طراحی و بازسازی چهره این مرد از علوم پزشکی-قانونی و آخرین فناوری‌های شبیه‌سازی سه‌بعدی استفاده کردند و در این پروژه موزه تاریخ ملی، کالج سلطنتی و بیمارستان Charing Cross انگلستان حضور داشتند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *