رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترکیه نیروهای نظامی خود را از قبرس خارج نخواهد کرد

15:01 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۰۸۳
اردوغان امروز جمعه اعلام کرد که ارتش این کشور تحت هیچ شرایطی نیروهای خود را از قبرس خارج نخواهد کرد.
اردوغانبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای میزان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد که ترکیه نیروهای نظامی خود را از بخش جنوبی «قبرس»خارج نخواهد کرد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران در استانبول  ضمن بیان اینکه یونان یک بار دیگر نشان داد که از حل مسأله قبرس فرار می کند هشدار داد که هرگونه راه حلی بدون حضور ترکیه امکان پذیر نیست .

وی تصریح کرد که ما به قبرس و یونان اعلام کرده ایم که آنها نباید به انتظار راه‌حلی بدون ضمانت دولت ترکیه باشند، ما قصد داریم برای همیشه در قبرس حضور داشته باشیم.

اردوغان که یک روز پس از «اجلاس جهانی قبرس» به میزبانی سازمان ملل در ژنو صحبت می کرد گفت: نیروهای ترکیه تحت هیچ شرایطی از قبرس خارج نخواهند شد مگر اینکه نیروهای یونان نیز قبرس را ترک کنند.

براساس گزارش روزنامه «دیلی صباح» اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد که اگر مجلس در تصویب لایحه تغییر قانون اساسی همکاری نکند، انتخابات زود هنگام در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.
 
 اردوغان در ادامه افزود که من همیشه از مخالفان جدی انتخابات زودهنگام بوده‌ام و امیدوارم که بحثهای مجلس درباره تغییر قانون اساسی این هفته پایان یابد.

مجلس ترکیه در اولین دور رأی‌گیری درباره قانون اساسی جدید شامگاه پنج شنبه بندهای کلیدی آن که شامل تغییر نظام سیاسی ترکیه به نظام ریاست جمهوری است را تصویب کرد.
 


ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
بی بی سی یک دروغ گوی حرفه ای است. کمتر دروغ میگوید اما هر روز با پوشاندن قسمت عمده ای از واقعیت حقیقت را وارونه جلوه میدهد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *