رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از ورود هواپیمای تازه نفس تا وجود ذخایر نفت در لرستان/ رفت و آمد در پست‌های نفتی ادامه دارد

14:26 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۰۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته پشت سر گذاشته شده آنچنان شاهد اتفاقات خاصی نبود و می‌توان ورود هواپیمای جدید به صنعت هواپیمایی ایران را نوید بخش انجام صحیح قرارداد با دو غول صنعت هوایی جهان دانست.
از ورود هواپیمای تازه نفس تا وجود ذخایر نفت در لرستان/ رفت و آمد در پست‌های نفتی ادامه داردبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته، آنچنان اتفاق خاصی را به جز ورود اولین هواپیمای پسابرجامی تجربه نکرد، هواپیمایی که امیدها برای به ثمر نشستن قرارداد با دو غول بزرگ صنعت هواپیمایی جهان را در دل‌ها بیش از گذشته زنده کرد.

ورود هواپیمای ایرباس A321 در آخرین روز هفته رخ داد اما به نظر می‌رسد خبر مهم این هفته ورود این تازه وارد به حوزه هواپیمایی کشور باشد.

همچنین در بخش هواپیمایی کشور، خبر از اعطای موافقت اصولی به هفت ایرلاین جدید در هفته مورد بحث منتشر شده است.

در کنار این موضوع، در چند وقت اخیر به واسطه برخی مسائل اقتصادی نماد برخی از شرکت‌های بورسی همچون بانک‌ها در بازار بورس بسته است، این موضوع ناراحتی افراد را به دنبال داشته و در ابتدای هفته ناراحتی خود را اعلام کردند که باعث شد برای اندک زمانی درهای تالار شیشه‌ای بسته شود.

که البته مسئولان امر، موضوع را آنچنان جدی و حاد نمی‌دانستند، در این هفته همچنین بانک مرکزی در دو نوبت اطلاعات پولی و مالی کشور را منتشر کرد که در این بین خبر کاهش مطالبات غیرجاری به 11 درصد خبر بسیار مهمی بوده است.


با توجه به اطلاعات به دست آمده میزان نقدینگی تا پایان آبانماه سالجاری به بیش از هزار و 161 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در هفته‌های گذشته کش‌مکش بسیاری از سوی ترکمنستان در ارسال گاز به ایران رخ داد که در نهایت ترکمنستان گاز ارسالی به ایران را قطع کرد، این قطع گاز در حالی رخ داده است که حجم گاز ارسالی به ایران تنها کمتر از 3 درصد از چرخه گاز ایران بوده و از سوی دیگر ارمنستان به دنبال خرید گاز ترکمنستان است و این گاز باید از طریق خطوط لوله ایران به ارمنستان ارائه شود.

اما فارغ از تمام این مسائل در هفته مد نظر شرایط به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا حجم بیشتری گاز به مناطق شمالی ایران ارسال شود.

در ابتدای پاییز با اولین سرمای پاییزی گاز مناطق شمالی ایران قطع شد که حال با توجه به شرایط فعلی دل نگرانی‌هایی از بابت قطع گاز شمال ایران در میانه زمستان احساس می‌شود.

اما خبرهای حوزه صنعت نفت به اینجا ختم نشده و در این هفته رفت و آمد در پست‌های مختلف زیر مجموعه‌های وزارت نفت رخ داد، در حالی که وزیر نفت از انحلال شرکت ملی صادرات گاز در حدود دو ماه پیش خبر داده بود، در این هفته با انتخاب سرپرست مدیریت صادرات گاز از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، انحلال شرکت ملی صادرات گاز رسما انجام شد.

همچنین خوشرو به عنوان مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران جانشین قمصری شد.

البته نا گفته نماند که در منطقه لرستان شواهد وجود ذخایر شیل نفت تائید شده است، که این موضوع خود خبر بسیار مهمی برای منطقه لرستان و صعنت نفتی ایران به شمار می‌آید، اما نکته بسیار مهم آن است که باید از ظرفیت‌های این پدیده خدادای به درستی استفاده شود و برخی از افراد برای کسب رای مردم در انتخابات پیش روی مجلس اقتصاد و صنعت نفت را به نابودی نکشند.

اما در این میان یک خبر بسیار مهم در این هفته مربوط به وضعیت آب‌های استان فارس بوده است که حجم آب شش سد در این استان صفر اعلام شده و به نظر می‌رسد شرایط نامساعدی برای هموطنان در این منطقه رقم خورده باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *