ارتش ترکیه از زمین و هوا شهر الباب سوریه را هدف قرار داد

10:40 - 23 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۷۳۰
جنگنده های نیروی هوایی ترکیه مواضع گروه تروریستی داعش را در شهر الباب در استان حلب سوریه هدف قرار دادند.
الباببه گزارش گروه بین‌الملل ،ستاد ارتش ترکیه اعلام کرد که جنگنده های این کشور 40 پایگاه داعش را در شهر الباب هدف قرار داده است.

بنابر این گزارش در عملیات هوایی ترکیه در شهر الباب سوریه دستکم 22 نفر کشته شده اند.

پیشتر ستاد ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در عملیات 24 ساعت گذشته نزدیک به 69 تن از عناصر داعش در شمال سوریه کشته شده اند.

روزنامه «دیلی‌صباح» ترکیه با استناد به بیانیه ارتش ترکیه نوشت نیروهای ارتش ترکیه در ادامه عملیات خود علیه گروه داعش و در قالب عملیات «سپر فرات» در جریان درگیری های روز شنبه 32 تروریست را به هلاکت رسانده و همزمان در عملیات جداگانه‌ دیگری ارتش ترکیه موفق شده که 37 تن دیگر از عناصر داعش را به قتل برساند.

بیانیه ارتش ترکیه همچنین می افزاید که در این عملیات سرجمع 292 هدف تروریست های داعش از جمله پناهگاه، مواضع دفاعی، خودروهای زرهی و مراکز فرمانهی گلوله‌باران و منهدم شدند.

در همین حال جنگنده‌های ترکیه مواضع تروریست ها در شهر «الباب» و مناطق پیرامونی آن را بمباران کردند که در نتیجه این حمله هوایی 18 ساختمان، 5 مرکز کنترل، 3 خودروی بمب‌گذاری‌شده، دو مرکز فرماندهی و 7 پناهگاه تروریستهای داعش منهدم و نابود شدند.

ارتش ترکیه در بخش دیگری می‌افزاید که از زمان آغاز عملیات «سپرفرات» در خاک سوریه علیه داعش تاکنون 2هزار و 817 مواد و دستگاه‌های منفجره تروریستها منهدم شده است.

ارتش ترکیه عملیات «سپر فرات» را در آگوست 2016  به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در خاک سوریه آغاز کرد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *